• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
3
نماینده صومعه سرا 

۴بانده کردن جاده خمام – پیربازار – ضیابر صومعه سرا

  • کد خبر : 23421
  • 21 تیر 1399 - 20:26
۴بانده کردن جاده خمام – پیربازار – ضیابر صومعه سرا
نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح ۴بانده کردن جاده خمام - پیربازار - ضیابر امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ؛ نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبر ساعت۲۰ شبکه باران گفت: در زمان کنونی ۶پروژه ملی راهسازی در صومعه سرا درحال اجر است که این طرح ها شامل ۴بانده کردن جاده خمام – پیربازار – ضیابر که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود، تعرض جاده فومن – پونل به طول ۵۰کیلومتر که ۱۳کیلومتر آن بزودی زیر بار ترافیک می رود، تعریض جاده کلیدبر – ماسال که تا کنون ۴کیلومتر آن اجریی شده است، ساخت جکمربندی بازار جمعه به صومعه سرا که به ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تعریض و بهسازی جاده عربان به چمثقال صومعه سرا که در حال اجراست.

 
  • سید کاظم دلخوش اباتری با اشاره به وجود ۳پست برق در صومعه سرا و نصب ۲پست دیگر برق در مردخه و طاهرگوراب و گوراب زرمیخ این شهرستان افزود: با وجود ۵پست مشکلات برق این شهرستان به صفر می رسد.
 
  • وی در ادامه با اشاره لزوم به جلوگیری از واردات برنج  به کشور گفت: پس از گذشت حدود ۵ماه از فصل برداشت و برای تامین یک میلیون تن نیاز کشور به برنج مجوز واردات این محصول صادر می شود.
 
  • نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات کم آبی شالیزارها در برخی مناطق گیلان به ویژه شهرستان های غربی استان  اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل در صومعه سرا یک سد لاستیکی در تولمات صومعه سرا تا ۳ماه آینده به بهره برداری می رسد که آب کشاورزی شالیزارهای حدود ۴۰روستای این شهرستان را تامین می کند.
    سیدکاظم دلخوش اباتری به اشاره به وجود ۳۰هزار هکتار شالیزار در صومعه سرا اعلام کرد: فقط آب کشاورزی ۱۱هزار هکتار از این شالیزارها از سد منجیل و کانالهای آبرسان این سد تامین می شود.
 
  • وی تصریح کرد: قرار است با ایجاد شیب منفی در تالاب انزلی و هدایت آب تالاب به شالیزارهای روستاهای حاشیه تالاب، بهره برداری از چاه های آب و فاضلاب، برقی کردن چاه های دیزلی و تامین برخی زیرساختهای برق رسانی در برخی روستاها بخشی از اقدامات لازم برای رفع مشکل کم آبی شالیزارهای صومعه سرا است. 
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگوی خبری ساعت۲۰ شبکه باران با اشاره به نابسامانی ها در بازار سکه و ارز افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی باید با وضع و اجرای قوانین مناسب از وابستگی به دلار و یورو بکاهند و با ایجاد پول در منطقه این نابسامانی ها را رفع کند.  
 
  • سید کاظم دلخوش اباتری با بیان اینکه یکی از علتهای نابسامانی در بازار ارز و سکه این است که  ۸۵درصد ارز کشور در اختیار دولت قرار دارد گفت: پوشش بخشی از ضعف های دولت از جمله تامین بدهکاری های خود و کارکنان دولت، ایجاد حباب نرخ طلا و ارز در بازار، شیوع بیماری کرونا، تشدید تحریمهای ظالمانه، وصول نادرست مالیات، ضعف در مدیریت و همچنین بازنگرداندن ارز دولتی از سوی کسانی که به بهانه ورادات کالا ارز دولتی دریافت کردند را  از دیگر عوامل ایجاد نابسامانی در بازار ارز و سکه است.
 
  • عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در این راستا مشوق هایی نیز برای افزادی که برای مبارزه با قاچاق کالا وارز به میدان آمده و از جان خود می گذرند نیز در نظر گرفته شده است.
    سیدکاظم دلخوش اباتری در پایان بر هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: دولت باید نابسامانی های موجود در بخشهای مختلف از جمله بازار خودرو و مسکن را ساماندهی کند.
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=23421

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics