• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

تحقیقات در حوزه کاهش واردات محصولات غذایی حمایت می شوند

  • کد خبر : 22730
  • 26 خرداد 1399 - 10:46
تحقیقات در حوزه کاهش واردات محصولات غذایی حمایت می شوند
رشت- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، گفت: این سازمان حمایت لازم از تحقیقاتی که منجر به تولید غذا و کاهش واردات محصولات غذایی شود را انجام می دهد.

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی امروز (شنبه) در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن با اشاره به وضعیت نامناسب این مرکز، اظهار کرد: متأسفانه وضعیت این مرکز نسبت به بازدیدی که در سال‌های گذشته داشته‌ایم مناسب نیست، قول‌هایی داده شد که با توجه به گزارش‌ها همه موارد تقریباً انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه امیدواریم در سال‌های آتی بتوانیم نتایج تحقیقات صورت گرفته را ملاحظه کرده و پرورش آبزیان این مرکز در بین مردم گسترش یابد، تصریح کرد: حمایت از هر چیزی که به تأمین امنیت غذایی کشور کمک کند از اولویت‌های ما در سطح ملی و استان است.

وی با اشاره به اینکه پرورش آبزیان یکی از مواردی است که استان گیلان ویژگی‌های منحصر به فردی در این خصوص دارد، گفت: استان گیلان علاوه بر داشتن مؤسسات بزرگ و بین‌المللی، از متخصصان و اساتید برجسته صاحب نظر در دنیا نیز برخوردار است.

محمدی به فعالیت نیره‌ای متخصص در حوزه شیلات استان گیلان اشاره و بیان کرد: آمادگی داریم تا از تحقیقاتی که به تولید غذا و کاهش واردات محصولات غذایی منجر می‌شود، حمایت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید»، تصریح کرد: توسعه تولید و پرورش آبزیان در این مرکز می‌تواند به تحقق جهش تولید و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک کند.

لازم به ذکر است؛ ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و پرورش آبزیان فومن در ۷ کیلومتری جاده فومن به ماسوله در روستای شولم واقع شده است، تکثیر و اهلی سازی سوف سفید دریای خزر به صورت تک گونه‌ای در محیط محصور و با استفاده از غذای دستی برای اولین بار در کشور، تولید لارو اهلی نسل F۱ سوف سفید، تکثیر نیمه مصنوعی و پرورش ماهی سوف حاج طرخان و رهاسازی در تالاب انزلی، تشکیل بانک ژن گونه‌های با ارزش سس و ماش بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی انجام شده در این ایستگاه است.

همچنین این ایستگاه اهدافی را همچون دستیابی به نسل اهلی شده ماهی سفید به منظور معرفی به صنعت آبزی پروری کشور، ترویج پرورش ماهی سوف سفید در مزارع پرورش ماهی استان، ترویج تولید سوف سفید برای پرورش ماهی در قفس، تکثیر و معرفی ماهی کپور اصلاح نژاد شده تاتا به آبزی پروی استان و… را دنبال می‌کند.

کد خبر ۴۹۴۹۶۸۳
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=22730

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics