• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
9
استاندار گیلان

انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران، تخلف است

  • کد خبر : 22784
  • 26 خرداد 1399 - 21:18
انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران، تخلف است
نماینده عالی دولت در گیلان با تصریح اینکه انتصاب مدیران شهرستانی بدون هماهنگی با فرمانداران تخلف است، گفت: باید به خدمات و دستآوردهایی که بهره‌مندی بیشتری برای آحاد جامعه دارد، توجهی فزون‌تر شود.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع در جمع فرمانداران سراسر استان با یادآوری شعار جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال‌جاری نامگذاری شده و نیز برنامه های مشخص دولت دوازدهم برای تحقق این شعار افزود: بنا به دستور رئیس جمهوری؛ در این خصوص کارگروهی در سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شده و لازم است با همت بلند تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران برنامه ریزی داشته باشیم.

وی توسعه استان را در گرو حرکت شتاب گونه خواند و ادامه داد: برنامه ریزی ها در این ارتباط مدون شده و در این مسیر برداشتن گام های موثر، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و تشکیل منظم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از مواردی است که باید به آنها توجه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان توسعه را ارتقاء دهنده شاخص های کیفی زندگی و جامعه خواند و با تأکید بر لزوم انجام برنامه ریزی های کمی با در نظر داشتن کیفیت بخشی گفت: باید از منابع موجود، استفاده بهینه کرده و شاخص های کمی رشد را بهبود ببخشیم.

وی به فرمانداران تأکید کرد که از پروژه ها و طرح های شهرستانی، بازدیدهای منظم و مستمر داشته باشند و ضمن تشدید دامنه نظارت ها بر جذب تسهیلات تکلیفی رونق تولید ، پیشرفت فیزیکی طرح ها را به طور مداوم، بررسی و نسبت به آسیب شناسی چالش های پیش رو اقدام کنند تا طرح های نیمه تمام، تکمیل و در موعد مقرر و طبق تعهدات، به مردم تحویل شود.

 استاندار گیلان به ۹۵ پروژه مصوب جهش تولید و اقتصاد مقاومتی استان طی سال جاری اشاره و با تأکید بر ضرورت توجه به برش شهرستانی برنامه توسعه گیلان ادامه داد: مفهوم شعار تعیین شده امسال این است که با هدف گذاری های کمی ، برای نیل به توسعه و رشد اقدام کنیم.

وی با اشاره به راهبرد ائتلاف ملی برای زندگی که از سوی رئیس جمهوری مطرح شده و نیز رویکرد امیدآفرینی دولت، تقدیر رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهوری و خدمات و اقدامات انجام شده ستاد ملی مدیریت کرونا را یادآور شد و گفت: گفتمان وحدت، انسجام، وفاق و همدلی باید در همه شهرستان ها مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: دولت برای جبران بخشی از خسارت های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ، پرداخت تسهیلاتی را درنظرگرفته که لازم است آگاهی بخشی های کافی برای ثبت نام کارآفرینان و واحدهای اقتصادی زیان دیده، در سامانه کارا صورت گیرد تا تسهیلات بخش کرونا جذب شود.

وی توجه به محورهای ۳۰ گانه اقتصادی تعیین شده از سوی وزارت کشور و لزوم جدیت فرمانداران در این خصوص را از دیگر انتظارات خود عنوان کرد.

زارع تعامل سازنده و قانونمند با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را گفتمان کاری خویش ذکر کرد چراکه موجب هم افزایی و پیشبرد بهتر امور می شود و خطاب به فرمانداران گفت: باید به دستآوردها و خدماتی که بهره‌مندی بیشتری برای مردم دارد، توجهی فزون تر شود .

وی بر ضرورت اولویت قرار دادن افزایش مشارکت مردم و آرامش اجتماعی و نیز تأمین امنیت تأکید و خاطرنشان کرد: در چنین صورتی است که می توانیم رضایت مردم در خدمتگزاری به آنان را جلب کنیم.

وی افزود: لازم است فرمانداران نسبت به ارائه خدمات به مردم از سوی نهادهایی همچون شهرداری ها و دهیاری ها نیز نظارت کافی داشته باشند و همچنین بر مدیریت ساماندهی مشکلات در بخش هایی همچون آب، برق، کشاورزی و طرح‌های هادی روستایی اهتمام ورزند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران در شهرستان ها مسئول پیشبرد سیاست های عمومی دولت هستند، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه انتصاب مدیران شهرستانی موظف به هماهنگی با فرمانداران هستند و اگر مدیر دستگاهی چنین اقدامی انجام نداد و تخلف کرد؛ از سوی فرمانداران، به استانداری گزارش شود.

وی ادامه داد: همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی موظفند برای حضور در شهرستان ها ، به فرمانداران اطلاع دهند و سفرهای شهرستانی با هماهنگی قبلی انجام پذیرد.

زارع مردم گیلان را با دانش، دارای سواد و اهل اندیشه خواند و گفت: این مردم، جزو برترین ها هستند و باید بالاترین خدمت به آنان ارائه شود.

وی در خاتمه سخنانش با یادآوری ۲۴ خردادماه و اعتمادی که مردم به گفتمان تدبیر و امید کرده و رویکرد اعتدالی را برای اداره کشور برگزیدند، افزود: لازم است همت خود را بیش از پیش برای ارائه خدمت خالصانه به همه مردم جزم کرده و بیشتر از قبل، برای توسعه و آبادانی گیلان سرافراز، بکوشیم.

در این جلسه معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان راهبردهای توسعه ای استان در حوزه های کاری خود را بیان کردند.

همچنین فرمانداران ۱۶ شهرستان گیلان نیز به طرح دغدغه های شهرستانی پرداختند و راهنمایی های لازم از سوی استاندار گیلان ارائه شد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=22784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics