• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
5

افزایش تعرفه برق به  مشترکین گیلان

  • کد خبر : 22726
  • 25 خرداد 1399 - 20:36
افزایش تعرفه برق به  مشترکین گیلان
افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق به  مشترکین پرمصرف گیلان

به گزارش گیلان شهر : مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: علاوه بر ۷ درصد تعرفه برقی که به همه مشترکین برق اضافه شده است، ۱۶ درصد افزایش تعرفه نیز برای پرمصرف ها در نظر گرفته شده است و درمجموع ۲۳ درصد به تعرفه برق مشترکین پرمصرف اضافه شده است.

محمداسماعیل هنرمند امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن اجتماعات توزیع برق گیلان برگزار شد، گفت: تابستان گرمی در پیش داریم و امیدواریم به کمک مردم استان فصل موفقی را پشت سر بگذرانیم.

وی با بیان اینکه ۷۸ درصد مشترکین خانگی هستند و همکاری خانوار می‌تواند به ما کمک کند تا تابستان امسال بدون دغدغه سپری شود، ادامه داد: بالغ بر ۲۲ هزار دستگاه پست برق در گیلان وجود دارد و ۲۵۰۰ روستای گیلان از نعمت برق برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: گرم‌ترین روز سال گذشته ۹ مردادماه بود که پیک بار برق گیلان در این روز ۱۵۰۰ مگاوات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان به دلیل شرایط اقلیمی دچار ۳۶ درصد فرسودگی شبکه برق است و در آخرین بحرانی که برف سنگین سال ۹۸ بود، به بسیاری از شبکه‌های برق استان آسیب وارد شد.

هنرمند با اشاره به اینکه از کابل‌های خودنگه‌دار در زمان بحران برف استفاده کردیم، تصریح کرد: در حال حاضر استقرار کابل خودنگه‌دار را در هزار کیلومتر از استان شروع کردیم.

وی در خصوص افزایش تعرفه‌های برق در سال جاری ادامه داد: امسال ۷ درصد به تعرفه‌های برق گیلان اضافه شده است و علاوه بر این میزان، ۱۶ درصد به تعرفه مشترکین پرمصرف‌ اضافه می‌شود و به این ترتیب در مجموع ۲۳ درصد به تعرفه برق، خانوارهای خارج از میزان مصرف برق متعادل اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان از بدهی ۱۹۷ میلیارد تومانی مشترکین استان به این شرکت خبر داد که ۴۱ درصد این بدهی ها مربوط به مشترکین خانگی و واحدهی تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: تغیییر ساعات اداری می‌تواند کمک قابل توجهی به مدیریت مصرف برق استان کند و نظر ما این است ساعت کاری ادارات یک ساعت زودتر شروع شود و یک ساعت هم زودتر از ساعت کاری فعلی به اتمام برسد.

هنرمند از راه‌اندازی پویش مردمی مدیریت کولرها خبر داد و گفت: امسال دمای  هوا یک درجه افزایش دارد و این یک درجه رشد موجب می شود نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش مصرف داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: پویش مردمی دست کم به این صورت خواهد بود، از ساعت  ۱۴ الی ۱۵ هر مشترکی اگر کولرش را ۱۵ دقیقه خاموش کند، عددی به دست خواهد آمد که هرگز با دیگر مشکل قطعی مواجه نخواهیم بود، لازم است همه مشارکت کنند.

وی در خصوص تعداد خانوارهای روستاهای برخودار از نعمت برق گیلان، خاطرنشان کرد: همه روستاهای  بالای ده خانوار برق دارند و برای مابقی به روش‌های خورشیدی برق فراهم می‌شود.  

هنرمند گفت: گیلان روستای بدون برق ندارد، مگر روستاهایی که راههای صعب العبور دارند و در حدود ۵ تا ۳ خانوار در آن روستاها مردم ساکن هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان به شبکه برق گیلان در اثر بحران برف خسارت وارد شد، این در حالیست که ده میلیارد تومان برای استان اختصاص یافت.

انتهای پیام 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=22726

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics