• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
نقش مؤثر صنایع تبدیلی در توسعه گیلان؛ 

بروکراسی اداری مانع جذب سرمایه‌گذار است

  • کد خبر : 21627
  • 24 اردیبهشت 1399 - 19:14
بروکراسی اداری مانع جذب سرمایه‌گذار است
استاندار گیلان به نقش مؤثر صنایع تبدیلی در توسعه این استان اشاره کرد و گفت: بروکراسی اداری و طولانی بودن صدور مجوز فعالیت مانع جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه شهرستان شفت با بیان اینکه نمی‌توان عقب‌ماندگی‌های فعلی را به اقدامات فعلی برطرف کرد اظهار داشت: باید با توجه به نامگذاری امسال به‌نام جهش تولید تلاش مضاعفی برای جبران عقب‌ماندگی قابل توجه برخی شهرستان‌های استان گیلان انجام دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه رونق تولید و اقتصاد و همچنین ایجاد اشتغال بدون مشارکت مردم و کمک بخش خصوصی میسر نیست بیان کرد: ظرفیت و توانمندی‌های موجود در شهرستان شفت با مطالعات دقیق به‌عمل آمده شناسایی شده و مسئولان مربوطه باید هم‌اکنون با تلاش مضاعف در پی جبران کمبودهای شهرستان بروند.

وی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان و سازمان صمت استان خواست که توسعه شهرستان شفت را طبق حوزه تحت مدیریت خود در دستور کار قرار دهند و تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رفع مشکلات واحدهای تولیدی، صنفی و تجاری شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد.

زارع با بیان اینکه باید برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی و برگرداندن آنها به چرخه تولید اقدامات لازم انجام شود خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی بسیاری در شهرستان شفت پرورش یافتند که می‌توان از ظرفیت آنها برای توسعه شهرستان و رفع کمبود عقب‌ماندگی‌های منطقه بهره گرفت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان توسعه حوزه صنعت و کشاورزی را منوط به استفاده از صنایع تبدیلی عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان شفت، می‌توان با بهره‌گیری از این رویکرد توسعه محور در جهت جبران کاستی‌ها گام برداشت.

وی ضمن گله‌مندی از نبود برخی ادارات در شهرستان شفت تصریح کرد: باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد نمایندگی و یا ارتقاء آن به اداره در این شهرستان انجام شود و سطح خدمات و اقدامات دستگاه‌های اجرایی با پتانسیل‌های موجود در شهرستان همتراز باشد.

استاندار گیلان خواستار کوتاه‌تر شدن روند اخذ مجوز برلی سرمایه‌گذاران شد و عنوان کرد: نمی‌توان با بروکراسی‌های طولانی اداری سرمایه‌گذار جذب کرد لذا تسریع صدور مجوز و استعلامات و همچنین جهش فعالیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران بیشتر ضرورت دارد.

وی استفاده از پتانسیل مدارس متروکه در بخش آموزشی و کارآفرینی و ترویج فعالیت‌های اشتغال‌زا را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدیران استان باید ماهانه از این شهرستان بازدید کنند و وضعیت آن از حیث توسعه و پیشرفت بررسی شود و ادارات مستقر در شهرستان نیز عملکرد حداقل متوسط استان را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۱۳/ ت

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=21627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics