• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9629
8

نماینده مردم رشت در مجلس: استان گیلان آماده راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای است

  • کد خبر : 20731
  • 04 اردیبهشت 1399 - 23:50
نماینده مردم رشت در مجلس: استان گیلان آماده راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای است
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای در گیلان گفت: سالانه سموم زیادی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب آلودگی محصولات می‌شود.

به گزارش گیلان شهر : جبار کوچکی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به لزوم ارتقاء کیفیت تخم نوغان در استان اظهار داشت: طبق نظر سیستم تحقیقات با رفع اشکالات در حوزه تولید تخم نوغان می‌توانیم بیش از ۱۳ هزار تخم نوغان تولید کنیم البته کیفیت آن نیز برای بهره‌بردار و کشاورز بسیار اهمیت دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به ضرورت ادامه فعالیت موسسه بین‌المللی تاس‌ماهیان اشاره و خاطرنشان کرد: این موسسه از لحاظ تامین ذخایر آبزیان در سطح کشور و گیلان سرآمد بوده و انحلال آن به‌نفع گیلان نیست از طرفی طرح‌ها و موسساتی که مورد تصویب مجلس قرار می‌گیرند جز مجلس کسی نمی‌تواند آن‌ها را منحل کند.

کوچکی‌نژاد با اشاره ضرورت راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای در استان گیلان افزود: آمادگی برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات هسته‌ای در استان گیلان وجود دارد و راه‌اندازی این مرکز می‌تواند برای گیلان بسیار اثرگذار باشد از طرفی سالانه سموم زیادی در بخش کشاورزی و در مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب آلودگی محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی با ۱۳ زیر پروژه مربوط به این سازمان در سال ۹۹ اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه‌ها بیش از ۷۴ میلیارد تومان با ایجاد شغل برای ۳۰۰ نفر است.

علی درجانی به برخی پروژه‌ها که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد اشاره و بیان کرد: پروژه‌های تولید بذر گواهی شده برنج با هدف تضمین هویت بذر، پایداری ژنتیکی، خلوص فیزیکی بذر، سلامت بذر و همچنین افزایش تولید همچنان در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: احداث گلخانه‌ها در سطح استان با هدف افزایش تولید، افزایش ضریب امنیتی غذایی، سلامت غذا نیز در دستور کار قرار دارد و با توجه به ظرفیت استان گیلان در جوجه‌کشی، پروژه احداث کارخانه جوجه‌کشی نیز با هدف خودکفایی در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی و افزایش تولید دام و طیور در برنامه لحاظ شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: احداث کارخانه تولید تخم مرغ نطفه‌دار از مرغ مادر گوشتی با هدف افزایش تولید گوشت طیور، افزایش تولید تخم مرغ نطفه‌دار و همچنین احداث دو واحد صنایع تبدیلی و کارخانه تولید انواع خوراک آماده دام و طیور در استان جزو دیگر طرح‌ها و پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان به‌شمار می‌روند.

درجانی با اشاره به پروژه انتقال آب با لوله خاطرنشان کرد: درحال حاضر دولت کمک خوبی به این بخش کرده است اما برای تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ مربوط به آن هستیم البته پروژه طرح‌های آبیاری تحت فشار قطره‌ای نیز همچنان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گیلان قرار دارد.

انتهای پیام/۶۱۲/ ع

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=20731

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics