• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
رئیس سازمان چای کشور گفت

نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۳۹ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 20502
  • 25 فروردین 1399 - 16:49
نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای ۳۹ درصد افزایش یافت
رئیس سازمان چای کشور گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران امسال به طور متوسط، ۳۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گیلان شهر :حبیب جهانساز روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار گفت : نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال، چهار هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۲۷.۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود : نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲، نیز سه هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده که این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای توسط چایکاران تا هفته اول اردیبهشت آغاز می شود، خاطر نشان کرد: سازمان چای از اول اردیبهشت برای خرید برگ سبز چای چایکاران آمادگی دارد و امسال خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سنوات گذشته را داریم و به موقع انجام می شود.

وی بیان داشت: سال گذشته از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و دو بانک عامل شامل توسعه تعاون و مهر اقتصاد  ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیوم تومان به صنعت چای پرداخت کردیم که نسبت به سال ماقبل ۳ برابر افزایش یافته است. 

جهانساز با اشاره به انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی خاطر نشان کرد: در صنعت چای نه در حوزه باغ و نه در چای خشک عاملی برای انتقال و جابجایی ویروس کرونا نیست اما در برداشت برگ سبز چای مانند همه صنوف دیگر باید توصیه های بهداشت عمومی و فردی رعایت شود.

رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: چایکاران باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، ضمن اینکه از سوی اتحادیه چایکاران بروشورهایی در این باره تهیه شده است.

استان های گیلان و مازندران، ۵۵ هزار چایکار دارد. باغهای چای در استان های گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است.

برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور شروع و تا پایان مهرماه انجام می شود.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=20502

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics