• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
استاندار گیلان

تشدید نظارت بر دام‌های وارداتی به استان گیلان؛ ورود دام‌های فاقد پروانه بهداشتی ممنوع است

  • کد خبر : 20490
  • 25 فروردین 1399 - 15:29
تشدید نظارت بر دام‌های وارداتی به استان گیلان؛ ورود دام‌های فاقد پروانه بهداشتی ممنوع است
استاندار گیلان ضمن درخواست تشدید نظارت بر دام‌های وارداتی به این استان گفت: ورود دامی که پروانه بهداشتی ندارد و مبدأ و مقصد آن مشخص نیست ممنوع است.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع صبح امروز در نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی سال ۹۹ در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: از همراهی و تلاش ارزنده اصناف، بازاریان و واحدهای کوچک خدماتی که در ایام شیوع کرونا با ما همکاری داشتند قدردانی می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه با همه محدودیت‌ها در اسفندماه و ایام نوروز مشکلی از حیث حمل و نقل نداشتیم گفت: در بازگشایی مجدد اصناف و مشاغل کم‌خطر که از ۲ روز پیش آغاز شد شاهد وفور عرضه کالاها هستیم و هیچ گونه کمبودی در زمینه تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی به خالی بودن قفسه فروشگاه‌ها در کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: در سراسر کشور از جمله گیلان هیچ کمبودی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی نداشتیم و در تهیه کالاهای استراتژیک نیز مشکلی نداریم و ۴۱ هزار گندم دپو شده در انبارهای استان داریم و برنج، روغن، شکر و گوشت سفید و قرمز نیز در بازار به اندازه کافی موجود است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه نیاز است از بعد حفظ کیفیت در ارائه کالاهای مورد نیاز مردم دقت لازم لحاظ شود بیان کرد: حسب آن که امروز زمان خرید گندم داخلی نیز است باید در ماه‌های آینده از گندم‌های اختلاطی و داخلی نیز استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بعد از کاهش مصرف گوشت سفید و قرمز در پی تعطیلی رستوران‌ها و کاهش ورود مسافر به استان شاهد اشباع بازار و تولید فراتر از نیاز بازار به‌ویژه برای گوشت سفید بودیم عنوان کرد: جلسات مختلف تشکیل و تعدیل بازار انجام شد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز همکاری خوبی با ما کرد.

وی با بیان اینکه برای حفط تعادل بازار گوشت قرمز و خرید دام‌های استان گیلان باید جلسه ویژه‌ای برگزار شود گفت: از حیث واردات جدای از اینکه قیمت را باید تعدیل کنیم اگر دامی از استان دیگر وارد گیلان شد باید از نظر بهداشتی کاملاً بررسی شود و اداره‌کل دامپزشکی باید از ورود دامی که پروانه بهداشتی ندارد و مبدأ و مقصد آن مشخص نیست جلوگیری کند.

زارع افزود: بر اساس گزارشات بانک مرکزی تورم گیلان از میانگین کشوری در سال ۹۸ کمتر بود و در زمینه پیشگیری از گران‌فروشی باید همین رویه را ادامه دهیم و تولیدکنندگان محصولات بهداشتی درخواست مجوز عرضه محصولات خود به استان‌های دیگر داشتند که یکی از دلایل آن بالاتر بودن قیمت فروش در استان‌های دیگر نسبت به گیلان است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نظارت، بازرسی و گشت‌های مشترک در این استان جهت تنظیم بازار گفت: در یک فقره ۲۱۳ هزار مورد بازرسی در گیلان انجام شد که در کنترل قیمت‌ها مولفه مهمی محسوب می‌شود و بدیهی است که در ایام ماه مبارک رمضان تقاضای مردم برای خرید برخی اقلام افزایش می‌یابد لذا باید نظارت‌های مستمر و روزانه خود را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کرونا بهانه‌ای برای رواج خریدهای اینترنتی شده است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی در راستای توسعه جوامع این موضوع را از چند سال گذشته آغاز کردند زیرا ضرورتی ندارد مردم برای خرید کردن از وسایل حمل و نقل استفاده کرده و وقت خود را تلف کنند.

انتهای پیام/۶۱۳/ح

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=20490

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics