• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
3

عرضه داروهای بیماران کرونایی در۵ شهر گیلان

  • کد خبر : 19777
  • 16 اسفند 1398 - 16:03
عرضه داروهای بیماران کرونایی در۵ شهر گیلان
نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مقابله با کرونا در گیلان افزود : طی چند روز آینده توزیع داروهای بیماران کرونایی علاوه بر رشت در شهرهای لاهیجان، آستارا، تالش و انزلی انجام می شود.

به گزارش گیلان شهر :دکتر مهدی شادنوش گفت : در شهر رشت هم تعداد داروخانه های عرضه کننده این داروها را به سه مورد افزایش داده ایم که طی روزهای آینده این تعداد در نقاط مختلف شهر افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه برای درمان کرونا داروی مشخصی وجود ندارد، افزود : داروهایی هم که تجویز می شود برای از بین بردن عفونت های دیکر و تسکین درد بیمار است.

 وی عنوان کرد : متاسفانه برخی از داروها به صورت بی رویه توسط پزشکان تجویز می شود که این خود در شرایط کنونی مشکلی بر مسائل موجود افزوده است.

وی گفت : فقط طی چند روز بالغ بر ۴۰ هزار قرص از یک داروی مشخص در رشت توزیع شده و همچنان هم تقاضا و درخواست برای آن شدید است.

 وی تصریح کرد : به منظور ساماندهی این شرایط سامانه ای طراحی شده که قابلیت رصد مصرف کنندگان و توزیع کنندگان را دارد و اجرای این طرح طی چند روز اخیر تا حدود از شدت این مساله کاسته است.

 شادنوش گفت : ضمن آنکه هم اکنون گستره توزیع داروها را به چندین داروخانه در رشت توسعه داده ایم و ظرف دو سه روز آینده این داروها دربرخی شهرستان ها هم عرضه می شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه دارو در درمان این بیماری نقش چندانی ندارد، افزود : در این میان عده ای سودجو که به هر طریقی امکان تهیه این دارو را از شبکه توزیع می یابند با ایجاد بازار سیاه آنها را به مبالغ هنگفتی در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

وی ادامه داد : اما آنان باید بدانند که از این پس این افراد قابل رد گیری هستند و با شناسایی سودجویانی که در این شرایط با سلامت  مردم بازی می کنند و  بر اساس اعلام دادستان استان در حکم مفسد فی الارض هستند به شدت برخورد می شود.

 وی تصریح کرد : این افراد به مردم و هموطنان وهمشهریان خود خیانت می کنند و برای منافع آنی خود سلامت مردم را به خطر می اندازند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=19777

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics