• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
استاندار گیلان مطرح کرد:

اختصاص ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا در گیلان

  • کد خبر : 19723
  • 12 اسفند 1398 - 12:56
اختصاص ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کرونا در گیلان
استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مردم جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، گفت: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ تخت برای درمان و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تجهیز دو بیمارستان تالش و لنگرود، افزود: امیدواریم تا پایان هفته جاری بیمارستان ۲۳۱ تختخوابه تالش تجهیز و آماده پذیرش بیماران شود.

استاندار گیلان همچنین به موضوع کمبود برخی اقلام بهداشتی اعم از ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان اشاره و با بیان اینکه برای تأمین نیازهای استان همه ظرفیت‌ها پای کار آمده‌اند، تصریح کرد: با تحویل موارد کشف شده از این محصولات بهداشتی در آینده نزدیک توزیع به صورت مطلوب انجام خواهد شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم جز در موارد ضروری از منازل خارج نشوند، افزود: در همین راستا و برای کنترل این ویروس بر اساس بخشنامه‌های کشوری تعطیلی مراکز فرهنگی، سینماها و نیز مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی تا ۱۶ اسفندماه تمدید شده است.

زارع با بیان اینکه تمهیدات لازم برای راه اندازی و استقرار ۱۰۰ تخت توسط بخش درمان تأمین اجتماعی تا هفته آتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز برای استقرار ۲۰۰ تخت و نیز همکاری نیروهای داوطلب و تجهیزات مورد نیاز اعلام آمادگی کرده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری بخش خصوصی، تصریح کرد: بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز باید به منظور همکاری مضاعف با بخش درمان، تخت‌های بیشتری را در اختیار مبتلایان کرونا ویروس قرار دهند.

زارع به نقش مهم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما نیز اشاره و اظهار کرد: انتشار مفاهیم مؤثر آموزشی در بستر فضای مجازی در آگاهی بخشی به مردم نقش بسزایی دارد.

 
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=19723

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics