• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
6

۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان به بیماران کرونایی اختصاص یافت

  • کد خبر : 19665
  • 10 اسفند 1398 - 20:41
۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در گیلان به بیماران کرونایی اختصاص یافت
استاندار گیلان گفت: درحال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافت تا جایی‌که هزار و ۴۰۰ تخت در استان به این بیماران اختصاص یافته است.

به گزارش گلان شهر، ارسلان زارع امروز در هشتمین نشست مدیریت مقابله با گسترش ویروس کرونا در استانداری گیلان اظهار داشت: در ابتدا ۵۰۰ تخت در استان گیلان به مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافت که این تعداد اکنون به هزار و ۴۰۰ تخت افزایش یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به اختصاص ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت به مبتلایان ویروس کرونا در گیلان گفت: این ظرفیت در صورت لزوم افزایش می‌یابد و اخیراً مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز برای افزایش ۲۰۰ تخت در کنار این بیمارستان اعلام آمادگی کرده که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

زارع با بیان اینکه تمهیدات لازم برای راه‌اندازی بیمارستان سیار در گیلان جهت مقابله با ویروس کرونا اندیشیده شده است گفت: پس از انتشار پیام ارزشمند و روحیه‌بخش رهبر معظم انقلاب مبنی بر قدردانی از کادر درمانی و پزشکی، انگیزه این افراد برای درمان مبتلایان دوچندان شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور نیز با تشکیل جلسه، دستورات لازم را به تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی جهت همکاری همه‌جانبه با وزارت بهداشت و درمان صادر کرد افزود: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده تعداد مراجعه‌کنندگان‌ به مراکز درمانی افزایش یابد بنابراین تمهیدات لازم برای راه‌اندازی بیمارستان سیار نیز باید در گیلان اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان، اقدامات انجام شده در استان برای مبارزه با این ویروس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اقدامات مرتبط باید تقویت و با جدیت بیشتری دنبال شود البته از هموطنان عزیز نیز انتظار داریم که از سفر به گیلان جلوگیری کنند و مسافران دارای علائم کرونا نیز پس از غربالگری در مدخل‌های ورودی استان دو هفته قرنطینه می‌شوند.

استاندار گیلان به کاهش رفت‌وآمدها در ورودی و خروجی استان اشاره و بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها و تبلیغات محیطی درباره رعایت نکات بهداشتی در بیلبوردها و مکان‌های مختلف شهر باید افزایش یابد و اصناف نیز در رعایت نکات بهداشتی کوشا باشند و با کاهش ساعت کاری گام موثری در کاهش ترددهای مردمی بردارند.

زارع با بیان اینکه تجهیزات و اقلام بهداشتی ارسال شده به استان گیلان کافی نبوده و نیازمند تقویت است خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی جهت ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهرها نیز انجام شده که باید تداوم یابد.

استاندار گیلان مهم‌ترین عامل انتقال ویروس کرونا در کشور چین را اسکناس دانست و با تاکید بر ضرورت افزایش استفاده از کارت بانکی عنوان کرد: بانک‌ها نیز موظف هستند که دستگاه کارتخوان را در اختیار نانوایی‌ها قرار دهند و نانوایی‌ها نیز حین دریافت پول از مراجعان، فرد دیگری را غیر از تولید‌کننده نان در نظر بگیرند.

زارع با اشاره به لزوم کاهش ساعت کاری دستگاه‌های مختلف اجرایی استان گیلان و توجه مدیران اجرایی به شیفت‌بندی کارکنان خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی سعی کنند تا حد امکان خدمات و امور مردمی به‌صورت الکترونیکی انجام شود و نیروهای خود را در ادارات تا یک‌سوم کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از حضور داوطلبانه نیروهای جمعیت هلال احمر استان و ضرورت تقویت نیروها و اعلام فراخوان برای جذب افراد داوطلب جهت خدمات‌رسانی به مردم گفت: با موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حال حاضر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان‌های لنگرود و تالش اختصاص یافت.

استاندار گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز موضوع اعتبار اختصاص یافته را با جدیت دنبال کند تصریح کرد: کارها و اقدامات فداکارانه و ارزشمند کادر درمانی و پزشکی و نیروهای خدمات‌رسان استان گیلان در مقابله با ویروس کرونا و درمان مبتلایان نیز باید به درستی برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

زارع استان گیلان را جزء استان‌هایی دانست که آمار مبتلایان ویروس کرونا در آن بیشتر است خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع ویروس کرونا در بیش از ۵۰ کشور جهان یک وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است و البته ایران یکی از کانون‌های شیوع این بیماری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی در واقع موثرترین راهکار و مولفه برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا است گفت: مردم گیلان در کنار رعایت نکات بهداشتی، میزان تردد خود در معابر و ادارات را به حداقل برسانند و ضمن صبوری بیشتر، فرزندان و افراد مسن را به حضور در منزل تشویق کنند.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات صادقانه کادر درمانی، پزشکان و نیروهای خدماتی بیمارستا‌ن‌های استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان اضطراب اجتماعی نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته که در کنترل ویروس موثر است.

انتهای پیام/۶۱۲/ش

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=19665

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics