• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
8
رئیس شورای شهر رشت

عملیات ساماندهی رودخانه گوهررود رشت آغاز شد

  • کد خبر : 18170
  • 20 آذر 1398 - 23:12
عملیات ساماندهی رودخانه گوهررود رشت آغاز شد

عملیات ساماندهی رودخانه گوهررود رشت با هماهنگی شهرداری، شورای شهر و مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان آغاز شد.

به گزارش گیلان شهر ، ساماندهی دو رودخانه شهر رشت از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از مطالبات به‌حق مردم و شهروندان مطرح شده است و امروز با همکاری شهرداری رشت، شورای شهر و با مشارکت شرکت آب و فاضلاب شهری عملیات جمع‌آوری فاضلاب رودخانه گوهررود به متراژ ۶٫۵ کیلومتر آغاز شده است.

رئیس شورای شهر رشت عصر امروز در جلسه علنی شورا از اجرای دو پروژه بزرگ و بااهمیت در این شهر خبر داد و در تشریح بیشتر این طرح‌ها عنوان کرد: ساماندهی رودخانه گوهررود و اتصال شرق رشت به غرب رشت در سه فاز مختلف طرح‌های بسیار خوبی است که امروز برای عملیاتی شدن آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اسماعیل حاجی‌پور از انجام توافق بین شورا، شهرداری رشت، استانداری گیلان و شرکت آب منطقه‌ای برای عملیاتی شدن پروژه راهسازی اتصال شرق شهر رشت به غرب آن خبر داد و تصریح کرد: فاز نخست این پروژه در منطقه بیجارپس تا جاده انزلی، فاز دوم در خیابان شهید انصاری تا جاده پیربازار و فاز سوم نیز از پیربازار تا احمدگوراب اجرایی می‌شود.

وی حل مشکلات ترافیکی شهر رشت را یکی از اولویت‌ها و رویکردهای شورای شهر اعلام کرد و ابراز داشت: شورای شهر در جابه‌جایی مدیران دخالتی نکرده و نمی‌کند اما عزل و نصب برخی از مدیران شهری توسط شهردار آن هم به صورت یکباره و بدون هماهنگی کار پسندیده‌ای نیست و انتظار داریم در این روند تجدیدنظر لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش مردم در رخدادهای مهم و سرنوشت‌ساز بسیار حساس است گفت: هر کدام از اعضاء شورای شهر نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود را دارند اما در کار سیاسی، اجرایی و اقتصادی برای خدمت به مردم از اشتراک‌های موجود بین خود استفاده می‌کنند.

احمد رمضان‌پور نرگسی با تأکید بر اینکه اعضاء شورا هم تصمیم‌ساز بوده و هم در فرآیندهای تصمیم‌گیری مشارکت دارند تصریح کرد: اختلاف نظرهای موجود بین اعضاء شورا هیچ ربطی به مسائل کاری ندارد و شورای شهر در چندین مورد از جمله انتخاب شهردار رشت با حداکثر آراء به خوبی این موضوع را به اثبات رسانده است.

وی مشخص شدن برنامه‌هایی که قرار است توسط شهردار رشت انجام شود در قالب طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حل گره‌های کور ترافیکی، آسفالت خیابان‌های شهری و خرید مقادیر زیادی قیر از جمله برنامه‌های مثبت شهرداری رشت در چند وقته اخیر محسوب می‌شود.

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن ابراز رضایت از اجرای پروژه ساماندهی و جمع‌آوری فاضلاب رودخانه گوهررود عنوان کرد: مردم شهر رشت مطالبات زیادی در حوزه ساماندهی زباله، پسماند و حل معضل آلودگی رودخانه‌های شهر رشت دارند که امیدواریم با وجود تمام تنگناهای مالی اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

رضا رسولی ساخت و پخش یک مجموعه تلویزیونی در صدا و سیمای ملی که موجبات نگرانی مردم استان گیلان و شهر رشت را ایجاد کرده را مورد انتقاد قرار داد و افزود: مردم گیلان مردمی اصیل، بافرهنگ و ولایتمدار هستند و ضمن تقدیم ۸ هزار شهید در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشتند بنابراین چنین اقداماتی شایسته نیست. 

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز تمام اعضاء به مشکلات و چالش‌های موجود در شهر آگاه بوده و برای برون رفت از آن‌ها سعی در ارائه راهکارهای لازم دارند گفت: انجام کارهای بزرگ در قالب اجرای چندین پروژه که بخشی از مشکلات مردم شهر رشت را حل کند باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

محمد حسن عاقل‌منش وجود تنگناهای مالی و کمبود اعتبارات را از مهم‌ترین مشکلات موجود برای عملیاتی کردن بسیاری از طرح‌ها در حوزه شهری دانست و عنوان کرد: امیدواریم در مدت یک سال و نیم باقیمانده از عمر شورای شهر بتوانیم با مشارکت شورا و شهرداری خدمات خوبی را تقدیم مردم بافرهنگ شهر رشت کنیم.

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=18170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics