• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
15

دومین سالگرد فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون برگزار می شود/سخنرانی امام جمعه موقت تهران:

  • کد خبر : 14320
  • 15 مرداد 1398 - 19:32
دومین سالگرد فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون برگزار می شود/سخنرانی امام جمعه موقت تهران:
دومین مراسم سالگرد شهادت فرمانده نابغه، مرتضی حسین پور شلمانی(حسین قمی) فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون، چهارشنبه ( ۱۶ مرداد) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گیلانشهر از لنگرود، دومین مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم فرمانده نابغه سردار پاسدار مرتضی حسین‌پور شلمانی(حسین قمی) فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون، چهارشنبه (۱۶ مرداد) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران و مداحی حاج اسماعیل عموزاده در گلزار شهدای سیدعلی کیا شهر شلمان برگزار می شود.

گفتنی است، شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی متولد ۳۰ شهریور سال ۶۴ بود. او سال ۸۳ وارد سپاه شد و در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند. در سال ۹۲ و با شروع فتنه در سوریه وارد منطقه شد و مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده گرفت. وی همان سال یکی از فرماندهان قرارگاه حیدریون بود. سال ۹۳ با ورود داعش به عراق، حسین قمی به عراق اعزام شد و جزو اولین افرادی بود که با حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد – سامرا مشارکت داشت. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب «حسن باقری زمان» را دادند.

مرتضی حسین پور فرمانده شهید محسن حججی بود. این فرمانده زبده نظامی در همان منطقه ای که شهید حججی به اسارت درآمد، شهید شد، اما پیش از شهادتش نقشه شوم داعش را برای به راه انداختن حمام خون بر هم زد و جان بسیاری از رزمندگان مقاومت را نجات داد.

 

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=14320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics