• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
13
کوچکی‌نژاد:

ضرورت تفکیک سازمان برنامه و بودجه جهت نظارت بر روند اجرای صحیح برنامه‌ها

  • کد خبر : 10449
  • 23 اردیبهشت 1398 - 21:19
ضرورت تفکیک سازمان برنامه و بودجه جهت نظارت بر روند اجرای صحیح برنامه‌ها
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس،با بیان اینکه سرانجام نامشخص برنامه‌ها یکی از مشکلات اساسی کشور است،گفت: برنامه‌ها و چشم‌انداز‌ها زمانی به صورت کامل اجرایی می‌شود که سازمان برنامه‌ای واحد و قوی بر روند اجرای آن متمرکز باشد.

به گزارش گیلان شهر جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به وضعیت تولید موتورسیکلت‌های برقی، گفت: با توجه به اینکه موتورسیکلت‌ها نقش قابل توجهی در میزان آلایندگی هوا دارند، دولت در برنامه ششم توسعه مکلف شد، اهتمام ویژه ای برای تولید موتورسیکلت برقی داشته باشد، چرا که جمع آوری موتورسیکلت‌ها به دلیل تعداد کثیر آنها و اشتغالزایی گسترده، بسیار  مشکل بوده و بهترین راه برای کاهش آلودگی‌های سطح شهر استفاده از موتور سیکلت برقی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت می‌تواند از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تولید موتورسیکلت‌های برقی به نحو احسن استفاده کند، اما این نکته را هم باید در نظر بگیریم که بخش‌های خصوصی زمانی اقدام به سرمایه گزاری می‌کند که ببیند دولت  برای حمایت از آنها برنامه دارد و برای تقویت این بخش‌ها یارانه و یا تسهیلات با سود‌های پایین در نظر گرفته است.

دولت اهتمام جدی برای حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی نداشته است

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه دولت اهتمام جدی برای حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی نداشته است، اظهار کرد: دولت نه تنها در این مورد بخصوص بلکه در اجرای بسیاری از قوانین  سلیقه‌ای عمل کرده است. بنده معتقدم برنامه‌ها و چشم‌انداز‌ها زمانی به صورت کامل اجرایی می‌شود که سازمان برنامه‌ای قوی بر روند اجرای آن متمرکز باشد.

ضرورت تشکیل سازمان برنامه جهت نظارت بر روند اجرای صحیحی برنامه‌ها 

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه صرفاً بر امور بودجه‌ای متمرکز بوده و به نحوه اجرای برنامه‌ها نظارتی ندارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور سرانجام نامشخص برنامه‌ها است، چرا که متولی واحد و قوی ندارد. اگر قانون اساسی اجازه دهد، مجلس باید طرحی جهت تفکیک سازمان برنامه و بودجه از یک‌دیگر ارائه کند تا سازمانی مجزا و قوی تحت عنوان سازمان برنامه داشته باشیم تا ضمن نظارت بر روند اجرای برنامه‌ها، نسبت به عدم اجرای آن نیز پاشخگو باشد./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=10449

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics