• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان؛

المان دیوار کتاب لاهیجان رونمایی شد

  • کد خبر : 175
  • 19 شهریور 1397 - 21:13
المان دیوار کتاب لاهیجان رونمایی شد
المان دیوار کتاب لاهیجان رونمایی شد

 

المان دیوار کتاب لاهیجان رونمایی شد

المان دیوار کتاب لاهیجان مجسمه مرد کتابخوان با حضور نویسندگان ،شاعران و مسئولان رونمایی شد.

به گزارش گیلان شهر ، مراسم رونمایی از این المان با حضور سرپرست فرمانداری، نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس، شهردار و اعضای شورای‌شهر و جمعی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کتابخانه‌های شهرستان در جلوی سازمان حمل و نقل همگانی رونمایی شد.

مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: این المان به ارتفاع۲متر و طول۱۲متر با استفاده از طرح جلد ۳۴ کتاب از ۲۲ نویسنده و اهل قلم بومی لاهیجان با اعتبار بالغ بر ۲۸۰ میلیون ریال احداث شده است.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه این اولین دیوار کتابی است که زحمات نویسندگان این شهر را به تصویر می‌کشد، گفت: مجموعه شهرداری به حمایت از سیاست گذاری های شورای محترم در سیما و منظر شهر لاهیجان اتفاق‌های خوبی رخ داده که می‌توان باجه‌های و پست های مخابراتی و دیواره ها استفاده کرد تا باعث شادابی شهروندان شود و این بیانگر همدلی اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری است.

وی گفت: شهر لاهیجان سال گذشته تا مرحله نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران از گزیده‌های مطرح بود و با همکاری خوبی بین ارشاد و شهرداری صورت گرفت که امسال با اجرای المان دیوار کتاب و نامگذاری یکی از میادین به نام کتاب می خواهیم از توجه ویژه همه مسئولان و شهروندان به بحث کتاب اشاره کنیم و لاهیجان را به عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح نمائیم.

در این مراسم حسن فرهنگ‌فر از نویسندگان لاهیجان با قدردانی از اجرای این پروژه گفت: من تشکر می‌کنم از کسانی که این کار را شروع کردند و با انتخاب محلی به‌عنوان کتاب خواندن می‌توان حمایت از کتاب را ادامه داد تا مردم بیایند در آنجا کتاب بخوانند و از سایر شهرها به لاهیجان دعوت شوند تا جلساتی در این زمینه برگزار شود.

وی گفت: ما بزرگان بسیاری در ایران داریم که پیشنهاد می‌کنم خیابان یا یکی از میادین شهر لاهیجان به‌نام حسین مهدوی از نویسندگان و شاعران مطرح لاهیجانی در کشور نامگذاری شود و ما انگیزه بیشتری برای بیشتر نوشتن و بیشتر خواندن پیدا می‌کنیم.

شجاع‌الدین طایفه از مولفان لاهیجان هم در این مراسم اجرای المان کتاب را به فال نیک گرفت و تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics