• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
کل اخبار 9649
6

کمیته فنی تشخیص چای داخلی در پژوهشکده چای کشور تشکیل شد

  • کد خبر : 1362
  • 08 مهر 1397 - 20:35
کمیته فنی تشخیص چای داخلی در پژوهشکده چای کشور تشکیل شد
رییس پژوهشکده چای کشور گفت: کمیته فنی تشخیص چای داخلی از خارجی به منظور تسهیل در صدور محصول چای و کمک به صادرات کنندگان فعالیت خود را در این پژوهشکده آغاز کرده است.

به گزارش گیلان شهر محمدنقی پاداشت با بیان این که این کمیته فنی از کارشناسان پژوهشکده چای ، سازمان چای کشور و بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: پس از رفع ممنوعیت صادرات چای داخلی، وزارت جهادکشاورزی مرجع تشخیص چای داخلی و خارجی را به پژوهشکده چای کشور محول کرد که کارشناسان کمیته فنی پس از تایید داخلی بودن نمونه های چای پلمپ شده ارسالی از گمرک کشور را بررسی و نتیجه تشخیص نمونه ها را به دفتر صادرات وزارت جهاد وکشاورزی منعکس و از این طریق صدور محموله چای داخلی به گمرکات اعلام خواهدشد.

وی اظهارداشت: پس از وصول نمونه های پلمپ شده از گمرکات توسط این پژوهشکده در بازه زمانی ۲۴تا ۴۸ساعت پاسخ داده می شود تا امکان صادرات چای داخلی فراهم شود.
وی یادآورشد: این اقدام ، صادرات محصول چای داخلی را فراهم می کند تا محصول چای با کیفیت ایرانی به دست مصرف کننده خارجی برسد.
پژوهشکده چای کشور در لاهیجان واقع است و فعالیت های علمی و پژوهشی آن در گروه های ژنتیک و بهنژادی ،مدیریت و فناوری تولید ، فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصول انجام می گیرد.
این پژوهشکده در سال ۱۳۶۳ با عنوان اداره فنی چای زیر نظر سازمان چای در کشور راه اندازی شد و بعد تحت عنوان مرکز تحقیقات چای فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۴به پژوهشکده چای تغییر نام داد که از آن تاریخ تاکنون زیر نظر موسسه تحقیقات علوم باغبانی وزارت جهادکشاورزی فعالیت می کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=1362

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics