• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
2
اسدالله عباسی

عضو هیئت رئیسه مجلس: وضعیت وزارت آموزش و پرورش مورد قبول مجلس نیست

  • کد خبر : 13163
  • 23 تیر 1398 - 12:26
عضو هیئت رئیسه مجلس: وضعیت وزارت آموزش و پرورش مورد قبول مجلس نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه مدیریتی خود همواره ملتهب بوده است گفت: مجلس از وضعیت این وزارتخانه استراتژیک و عدم وجود ثبات مدیریتی آن رضایت ندارد.

به گزارش گیلان شهر :اسدالله عباسی گفت ، وزارت آموزش و پرورش را در کشور نهادی استراتژیک و بسیار مهم دانست و با انتقاد از وضعیت فعلی آن اظهار داشت: عدم ثبات مدیریتی و تغییر و تحولات زیاد در وزارتخانه آموزش و پرورش مسئله‌ای است که مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به هیچ عنوان از آن رضایت ندارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس توجه بیشتر مسئولان به نهاد آموزش و پرورش را به عنوان یک اصل مهم مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: هدایت و اجرای موفقیت‌آمیز امور در این وزارتخانه بسیار عریض و طویل نیازمند وجود ثبات و آرامش لازم در حیطه مدیریت است اما جای این مؤلفه مدتها است که در آموزش و پرورش خالی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور وزیران آموزش و پرورش و علوم در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بازدید میدانی مسئولان ذیربط از امکانات و کمبودهای موجود در حوزه آموزش و پرورش گیلان و شهرستان‌‌های تابعه آن می‌تواند در حل بسیاری از نارسایی‌های موجود کمک کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از وجود دانشگاه پیام نور در این شهرستان‌ها سخن گفت و ضمن تأکید بر لزوم توسعه مراکز این‌چنینی ابراز داشت: تقویت، احیاء و فعال‌تر شدن مراکز علمی و دانشگاهی نظیر دانشگاه فنی و مهندسی واقع در شرق گیلان نیز یکی از اولویت‌هایی است که بنده به دنبال تحقق آن هستم.

عباسی با بیان اینکه زمینه‌سازی‌های لازم برای احداث دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های رودسر و املش فراهم شده است اظهار داشت: علاوه بر این‌ها، فرآیند تجهیز مدارس و نوسازی برخی از آنان در شهرستان‌های ذکر شده تا حدودی انجام شده است اما هنوز مشکلات زیادی در این حیطه وجود دارد.

وی تلاش برای جذب اعتبارات بیشتر برای بهبود شرایط مدارس و واحدهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و گفت: نارسایی‌های زیادی در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد و حضور مسئولان و وزراء مربوطه در هر کدام از استان‌ها و شهرستان‌‌ها به رفع سریع‌تر مشکلات کمک می‌کند.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13163

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics