• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4

اندر حکایت مصاحبه مدیرکل با صدا و سیما/دفاع تمام قد حفاظت محیط زیست از طرح بایوجمی

  • کد خبر : 11535
  • 23 خرداد 1398 - 20:23
اندر حکایت مصاحبه مدیرکل با صدا و سیما/دفاع تمام قد حفاظت محیط زیست از طرح بایوجمی
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: اجرای طرح بایوجمی برای احیای تالاب بین المللی انزلی هیچگونه خطر زیست محیطی ندارد


گیلان شهر :محمدپور گفت ۱۵ هزار تن پسماند پتروشیمی هیچ آلودگی ندارد، همه کارشناسان می گویند خطرناک است،مسئول پالایشگاه پتروشیمی گفت که پسماند این پالایشگاه خیلی خطرناک است، اما ایشان می گوید نه خطرناک نیست!ایشان گفت پروژه طرح بایوجمی نگران کننده نیست !!!!


بیشتر بخوانید 

از اظهار بی اطلاعی ورود پسماند تا رونمایی از مافیای پتروشیمی/محمدپور هیچ اطلاعی از این ماجرا نداشت !

دستور توقف احیای تالاب انزلی با طرح «بایوجمی» صادر شد

ایشان درباره انتقال آب دریا خزر هم گفته بود بسیار خوب است. سد لاسک برای منطقه شفت بسیار کارآفرین است. اجرای طرح پتروشیمى نگران کننده نیست و …
ریاست محترم دادگستری گیلان لطفا در صورت امکان یک نفر مانند قاضى شجاع بندرانزلی پیدا کنید تا جلوی این همه بی عدالتی و تخریب محیط زیست را بگیرد. فکر می کنم این آقا همینطور تخته گاز در حال تخریب محیط زیست است که باید جلوى آن گرفته شود. بعد آقای مدیرکل در مصاحبه تلویزیونى خود از همه طرح های خود دفاع می کند. واقعاً کار آن قاضى دادگاه جاى قدردانى دارد. باید چنین افرادى مورد تقدیر قرار بگیرند تا جلوی این کارها در گیلان گرفته شود.

 گیلان شهر ؛ قربانعلی محمدپور در گفتگوی خبری ساعت ۲۰ شبکه باران با اشاره به توقف اجرای طرح بایوجمی بر اساس دستور دادستان انزلی گفت: برای رفع نگرانی‌ها و راستی آزمایی هزار و ۹۶۰ نمونه برداری‌های این طرح به آزمایشگاه‌های برتر کشور، ۱۰ نمونه به کانادا و ۵۶۰ نمونه به اسپانیا ارسال شده است.
وی با بیان اینکه نتیجه آزمایشات اجرای پروژه بایوجمی تالاب بین المللی انزلی در اختیار دادستان قرار می‌گیرد افزود: به علت انتقادات فراوان، دادستان برای جلوگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه اجرای طرح زیست پالایی تالاب انزلی موسوم به پروژه بایوجمی را تا اثبات بی خطری متوقف کرد. 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه بزودی نظرات دانشگاه‌های معتبر کشور و نتایج آزمایشات مراکز معتبر دنیا در اختیار دادستان قرار می‌گیرد تاکید کرد: همه تلاش ما این است که با ادله محکم علمی برای شهروندان و صاحب نظران محیط زیست رفع نگرانی شود. 
قربانعلی محمدپور با اشاره به تایید اثربخشی این طرح در دانشگاه تهران و پژوهشگاه آبزی پروری آب‌های داخلی ایران مستقر در بندرانزلی گفت: پژوهشگاه آبزی پروری آب‌های داخلی ایران ماده‌ای را برای کاهش رسوبات آلی تالاب انزلی استفاده می‌شود را اثرگذار و بدون تاثیرات منفی روی آبزیان و محیط زیست اعلام کرد.
وی ادامه داد: در بازدید آخر از پایلوت طرح بایوجمی، کاهش ۳۸ سانتی عمق لجن آلی تایید شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تشکیل کمیته فنی نظارت بر عملکرد احیاء تالاب انزلی در سازمان حفاظت محیط زیست را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: طرح بایوجمی ابتدا در یک استخر ۱۲ هکتاری شیلات به صورت شبیه سازی شده اجرا شد امابا توجه به نگرانی اساتید دانشگاه‌ها و نظرات مخالف برخی‌ها، اجرای طرح زیست پالایی بندرانزلی به صورت پایلوت در یک محدوده ۲۰۰ هکتاری در پناهگاه سرخانکل تالاب بین المللی انزلی بصورت ایزوله شده نیز در حال اجراست.
قربانعلی محمدپور تصریح کرد: طرح شرکت بایوجمی که یک شرکت دانش بنیان اصفهان است برای ۷ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی که عمق رسوبات آن براساس گزارش دانشگاه تهران یک تا ۸ متر است اجرا می‌شود.
وی با اشاره به انتقاد برخی‌ها در زمینه استفاده از فناوری نانو در احیای تالاب انزلی افزود: این شرکت از موادی به عنوان کامپوست بایوجمی استفاده می‌کند که ترکیبی از ضایعات کشاورزی، سبوس، برنج و نوعی ماده پلوسوکاریت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان کاهش رسوبات آلی تالاب انزلی با استفاده از روش‌های سنتی برای حدود ۱۴۰ میلیون مترمکعب رسوب را هزینه بردار دانست و گفت: رها کردن معضل تالاب انزلی عواقب بسیار خطرناکی همانند انتشار سم آرسنیک پس از خشک شدن دارد که باید هر چه سریع‌تر از روش‌های نوین و مدل‌های ابداعی استفاده شود.
قربانعلی محمدپور سرازیر شدن رسوبات معدنی به داخل تالاب انزلی را اشاره کرد و گفت : برای کاهش رسوبات معدنی از روش‌های مکانیکی استفاده کرده‌ایم که با موفقیت همراه بود، اما برای رسوبات آلی ناشی از فاضلاب‌های انسانی و صنعتی ساخت تصفیه خانه در بالادست باید در دستور کار قرار گیرد.

دفاع تمام قد حفاظت محیط زیست از طرح بایوجمی

وی در بخش دیگری از گفتگوی خبری به انتقال پسماند پتروشیمی جنوب به گیلان اشاره کرد و گفت: این انتقال هیچ منع قانونی و آلودگی زیست محیطی ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام اینکه یک سرمایه گذار بومی با تحصیلات دانشگاهی و مرتبط با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد تومانی در حوزه لوشان در تلاش برای بازیافت سالانه ۱۵ هزار تن پسماند پتروشیمی است افزود: این طرح هیچ آلودگی ندارد، نباید با انتقاد بدون بررسی جلوی اشتغال جوانان را نگیریم.
قربانعلی محمدپور با بیان اینکه این طرح در قزوین نیز در حال اجراست گفت: متخصصان محیط زیست در ۴۵ روز با ۱۰۰ ساعت کار کارشناسی شرایط استقرار و عملکرد این واحد را بررسی و تایید کردند.
وی افزود: آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با ۲۰ دوربین مداربسته فعالیت این واحد را رصد می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بابیان اینکه یک کارواش هم اگر رصد نشود به علت استفاده از مواد شونیده می‌توانند آلودگی ایجاد کند گفت: واحد بازیافت پسماند پتروشیمی تا کنون مشکلی از بابت آلودگی زیست محیطی نداشته است.
قربانعلی محمدپور با بیان اینکه این واحد در محل تصفیه دوم روغن در لوشان که پس از ۳۰ سال فعالیت با آلودگی زیست محیطی تعطیل شده بود مستقر شد افزود: واحد بازیافت پسماند پتروشیمی با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت با تغییر خط تولید فعالیت می‌کند.
وی در پایان با اعلام اینکه بازیافت پسماند پتروشیمی یک کار عادی است تصرح کرد: هر کشوری این تکنولوژی را دارد از آن استفاده می‌کند.

 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11535

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics