• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4

نکونام: قرار بود سرمربی تیم ملی امید شوم/ اطلاعات تیم ملی را به قطری‌ها فروخته اند/یک بازیکن ایرانی به علت داشتن مواد مخدر دستگیر شده

  • کد خبر : 12008
  • 01 تیر 1398 - 16:17
نکونام: قرار بود سرمربی تیم ملی امید شوم/ اطلاعات تیم ملی را به قطری‌ها فروخته اند/یک بازیکن ایرانی به علت داشتن مواد مخدر دستگیر شده

به گزارش گیلان شهر ، جواد نکونام ملی پوش سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی و همچنین بازی در لالیگای اسپانیا و خداحافظی از بازی‌های ملی توضیحاتی را بیان کرد. بازی با کره جنوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی حساس بود جواد نکونام درباره مسابقه با تیم کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی […]

به گزارش گیلان شهر ، جواد نکونام ملی پوش سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره وضعیت تیم ملی و همچنین بازی در لالیگای اسپانیا و خداحافظی از بازی‌های ملی توضیحاتی را بیان کرد.

نکونام: قبل از بازی با قطر برخی ها به دنبال حاشیه‌سازی بودند / مسی بهترین بازیکن دنیاست

بازی با کره جنوبی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی حساس بود

جواد نکونام درباره مسابقه با تیم کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: بازی برای ما بسیار حساس و حیاتی بود، زیرا قبل از بازی با کره با تیم ملی لبنان بازی داشتیم. بازی با لبنان را ما به راحتی می‌توانستیم با ۵ گل به سود خود به پایان برسانیم، اما نشد و لبنان آن بازی را با یک گل پیروز شد.

وی ادامه داد: داور در بازی با لبنان در کارت زرد اول مسعود شجاعی اشتباه کرد و او را به ناحق اخراج کرد. اما ما تمام تلاش خود را برای دیدار مقابل کره جنوبی انجام دادیم و خدا را شکر توانستیم به پیروزی دست پیدا کنیم و راه خودمان را برای رسیدن به جام جهانی هموار کنیم. خدا را شکر توانستم برای تیم ملی در آن بازی گل بزنم.

یکی از مسئولان قصد داشت پیش از بازی با قطر جو تیم ملی را برهم بزند

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره این که در مسابقات مقدماتی جام جهانی قبل از بازی با تیم ملی قطر جنجال‌هایی به راه افتاده بود گفت: ما وقتی در اردوی دبی بودیم این حاشیه‌ها پیش آمد. شخصی از مسئولان فوتبال ایران پیش من آمد و گفت که اطلاعات تیم ملی را به قطری‌ها فروخته اند و بهتر است که شما به عنوان کاپیتان تیم ملی بازی را جمع کنید.

وی ادامه داد: من به این شخص گفتم که اصلاً چنین چیزی وجود ندارد و تمام مربیان و بازیکنان تیم ملی تمام تلاش خود را دارند انجام می‌دهند، زیرا تیم را از نزدیک می‌دیدم که چه تلاشی را انجام می‌دهند و بعد‌ها این شخص را با یک لباس عربی بر روی جلد یکی از روزنامه دیدم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله را با مربیان و یا بازیکنان تیم ملی در میان گذاشته است یا خیر بیان کرد: اول خواستم که با برخی از بازیکنان تیم ملی در میان بگذرام، اما بعد از فکر کردن ترجیح دادم که این مسئله را پنهان کنم. خدا را توانستیم در آن بازی تیم ملی قطر را هم شکست دهیم و این مسئله را فراموش کردیم.

نکونام: قبل از بازی با قطر برخی ها به دنبال حاشیه‌سازی بودند / مسی بهترین بازیکن دنیاست

در جام ملت‌های ۲۰۰۴ تیم ملی شایسته قهرمانی بود

جواد نکونام در مورد جام ملت‌های ۲۰۰۴ که در چین برگزار شد گفت: در آن بازی‌ها ما محروم و مصدوم زیادی داشتیم حتی در بازی با تیم عمان سه بازیکن تیم ما اخراج شدند. ما باید بازی با چین را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتیم، اما داور ما را خیلی اذیت کرد و متاسفانه جام را به راحتی از دست دادیم. تیم ملی در آن سال واقعا شایسته قهرمانی بود.

برای بازگشت به تیم ملی زیاد با من صحبت کردند

جواد نکونام درباره این که برای بازگشت به تیم ملی با او صحبت شده بود یا خیر گفت: می‌خواستند که من در کنار تیم ملی باشم. از من خواستند که دوباره در تیم ملی بازی کنم، اما پاسخ منفی دادم و بعد از یک سال، با صحبت‌هایی که با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و کی‌روش داشتم تصمیم گرفتم که در کادرفنی تیم ملی حضور داشته باشم.

برای من مهم نبود که چند بازی برای تیم ملی انجام می‌دهم

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چند بازی برای تیم ملی انجام داده است گفت: برخی می‌گویند ۱۵۱ و برخی می‌گویند ۱۵۲. برای من تعداد مهم نیست و بازی برای تیم ملی برای من افتخار است و خاطرات زیادی در تیم ملی دارم.

وی ادامه داد: وقتی دوباره بازی تیم ملی با عراق در جام ملت‌های آسیا را می‌بینم ناراحت می‌شوم، زیرا ما در آن بازی مستحق پیروزی بودیم.

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی درباره بازی با تیم‌های ملی فوتبال سوئد و شیلی گفت: در بازی با شیلی و سوئد توانستم گل بزنم و بازی با تیم شیلی خیلی خوب بود و من بازی آن‌ها در جام جهانی را دیده بودم. شیلی، تیم ملی خیلی خوبی داشتند و بعد‌ها مربی این تیم سرمربی تیم سویا شد. من سبک بازی تیم شیلی را خیلی دوست داشتم.

نکونام: قبل از بازی با قطر برخی ها به دنبال حاشیه‌سازی بودند / مسی بهترین بازیکن دنیاست

در همه رده‌های تیم ملی بازی کردم

جواد نکونام در مورد این که چرا تصمیم گرفتید که بعد از جام جهانی از فوتبال خداحافظی کنید گفت: من در همه رده‌های تیم ملی بازی کردم. در نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان حضور داشتم و حتی در بازی‌های آسیایی پوسان نیز شرکت کردم. وقتی در اسپانیا بودم باید مسیر‌های بسیار طولانی را طی می‌کردم تا به اردوی تیم ملی برسم و این مسیر‌ها و رفت و برگشت‌ها من را بسیار خسته کرده بود به طوری که خداحافطی از تیم ملی برای من بسیار سخت بود.

سایت‌ها و خبرگزاری‌های اسپانیا بدون تحقیق از من مطلب زدند

جواد نکونام بازیکن اسبق تیم فوتبال اوساسونا در مورد این که زمانی در اسپانیا این موضوع مطرح شده بود که یک بازیکن ایرانی به علت داشتن مواد مخدر دستگیر شده است گفت: شرایط در آن زمان بسیار سخت بود. یک بازیکن ایرانی در یکی از باشگاه‌های اسپانیا تمرین می‌کرد، اما بازی نمی‌کرد. در آن زمان تنها بازیکن ایرانی که در اسپاینا بازی می‌کرد من بودم. به همین علت تهمت‌هایی را به من زدند و برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های اسپانیا بدون تحقیق خبر‌هایی را درباره من نوشتند.

وی همچنین گفت: خانواده من می‌دانستند که من چه شخصیتی دارم و دنبال این کار‌ها نیستم، اما در بین دوستانم برخی نگرانی‌هایی را به وجود آورد. البته خدا را شکر این مسئله به خیر و خوشی به پایان رسید.

وقتی رئال و بارسلونا از جام باشگاه‌های اروپا حذف شدند کیفیت تیم ملی اسپانیا پایین آمد

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی درباره این که از وقتی رونالدو از اسپانیا رفته آیا کیفیت لالیگا پایین آمده است گفت: صددرصد همین طور است. از وقتی رئال مادرید و بارسلونا از جام باشگاه‌های اروپا و یا از جام حذفی کشورشان حذف شدند می‌بینید که سطح کیفیت تیم ملی این کشور نیز پایین آمده است.

مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است

جواد نکونام بیان داشت: مسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. رونالدو هم از بازیکنان خوب دنیا است که الان در یوونتوس بازی می‌کند، اما به نظر من مسی بهترین بازیکن دنیا است.

وی گفت: درباره بازی مارادونا و پله زیاد نمی‌دانم، زیرا ما در آن زمان کودک بودیم، اما در عصر ما بازیکنان زیادی بودند که فوتبال بازی می‌کردند مثل رونالدو برزیل، و یا رونالدینیو و یا ریوالدو که هر کدام از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال بودند.

اولین بازی رسمی من در اسپانیا جلوی بارسلونا بود

جواد نکونام درباره لیگ اسپانیا در زمانی که در اوساسونا بازی می‌کرد گفت: در دوره‌ای که من در اوساسونا بازی می‌کردم دوران طلایی فوتبال اسپانیا بود و بازیکنان بزرگی در این کشور بازی می‌کردند. اولین بازی رسمی من در اسپانیا جلوی تیم بارسلونا بود. بارسلونا یکی از تیم‌های مورد علاقه من بود و خیلی دوست داشتم که در آن بازی حضور داشته باشم. وقتی تیم ما سه گل دریافت کرد شرایط خیلی سخت شد. به نظر من دوران طلایی بارسلونا با رایکارد شروع شد و در زمان گواردیولا شکل کامل خود را به دست آورد.

مربی وقتی در یک کشور ۴ سال حضور داشته باشد مورد انتقاد قرار می‌گیرد

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره رفتار‌های کی روش و این که در ۴ سال اول با انتقادات کنار می‌آمد، اما در چهار سال دوم گویا دیگر خسته شده بود گفت: وقتی یک مربی در جایی ۴ سال کار می‌کند تنش‌ها و انتقادات به سوی او بیشتر می‌شود. افراد بیشتر انتقاد می‌کنند مخصوصا وقتی ۸ سال در جایی کار کرده باشید این انتقادات نیز بیشتر هم می‌شود.

نکونام: قبل از بازی با قطر برخی ها به دنبال حاشیه‌سازی بودند / مسی بهترین بازیکن دنیاست

کی‌روش برای پیشرفت من زحمت زیادی کشید

وی درباره این که بعد از اتفاقاتی که برای شما در اردوی آخر تیم ملی افتاد گفتند که به دیدار کی روش نمی‌روید، اما چه شد به دیدن او رفتید گفت: وظیفه‌ای که داشتم را انجام دادم و خیلی خوشحال هستم. او برای فوتبال ما زحمت زیادی کشید و برای من زمینه پیشرفت را فراهم کرد و به نظرم کار درستی انجام دادم.

جواد نکونام درباره اتفاقاتی که در اردوی آخر تیم ملی در دبی افتاد و این که از آن موقع هیچ مسئولی از فدراسیون فوتبال پاسخگوی این مسئله نیست گفت: از فدراسیون فوتبال که هیچ موقع توضیحی نخواهید شنید و من هم دوست ندارم که این مضووع را بازگو کنم.

وی درباره این که می‌گفتند در آن اردو نکونام مقصر است گفت: نه تنها من بلکه خود کی روش و فدراسیون فوتبال در آن مسئله نیز مقصر بودند و من الان به این مسئله کاری ندارم و فعلا به موفقیت خودم فکر می‌کنم.

بازی مقابل آرژانتین و نیجریه فوق العاده بود

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی فوتبال درباره بازی خاطره انگیز تیم ملی در جام جهانی برزیل مقابل تیم ملی آرژانتین بیان داشت: در آن سال قبل از جام جهانی امکانات ما خوب نبود و نتوانستیم که بازی‌های تدارکاتی خوبی را برگزار کنیم و همچنین هیچ کسی در فوتیال ایران فکر نمی‌کرد که ما به جام جهانی صعود کنیم، زیرا تیم ملی کره جنوبی و ازبکستان آن سال یکی از بهترین تیم‌ها بودند و بازی در مقابل کره جنوبی شاهکار بزرگی بود که توانستیم به جام جهانی برزیل صعود کنیم. بازی‌های ما در جام جهانی با نیجریه و آرژانتین خیلی خوب بود، اما در بازی با تیم بوسنی انرژی تیم تحلیل رفته بود و تیم خسته شده بود.

قرار بود سرمربی تیم ملی امید شوم

جواد نکونام بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره صحیت‌های مطرح شده درباره حضور در تیم ملی امید تصریح کرد: حدود ۲ سال قبل یک جلسه با رئیس فدراسیون فوتبال و کی روش درباره سرمربیگری در تیم ملی امید داشتم. همه چیز داشت خوب پیش رفت، اما در آخر مورد موافقت واقع نشد و درباره دستیاری ویلموتس نیز من نمی‌خواستم قبول کنم، زیرا با تیم فولاد قرارداد بسته بودم.

فولاد خوزستان یک باشگاه بسیار حرفه‌ای است

وی درباره باشگاه فولاد خوزستان و قبول سرمربیگری این تیم گفت: فولاد خوزستان باشگاهی است که ساختار و شکل دارد و این باشگاه به صورت حرفه‌ای کار می‌کند و از همه نظر تکمیل است. من امیدوارم که یک فصل خوب را در کنار تماشاگران خون گرم اهوازی داشته باشیم. امیدوارم مردم ما را حمات کنند، زیرا ما به تنهایی نمی‌توانیم کار را به جلو ببریم و نیاز به حمایت تماشاگران داریم.

برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت می‌کنم

جواد نکونام در پایان صحبت هایش بیان کرد: آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورمان در مسابقات جام ملت‌ها و جام جهانی می‌کنم و امیدورام که همیشه پیروز و سربلند باشد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=12008

برچسب ها

خبر های مرتبط

04اردیبهشت
فوری: قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد
پیوستن به نراتزوری برای اسکودتوی 21

فوری: قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد

04اردیبهشت
یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور
مذاکره با کلینزمن تکذیب شد

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

03اردیبهشت
علی دایی: بازگشتم به پرسپولیس
پایگاه خبری گیلان شهر

علی دایی: بازگشتم به پرسپولیس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics