• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
رئیس کل گمرک ایران خبر داد:

راه اندازی «تیر الکترونیک» ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا

  • کد خبر : 11542
  • 23 خرداد 1398 - 19:47
راه اندازی «تیر الکترونیک» ایران و آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران از راه اندازی طرح «تیر الکترونیک» میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گذرگاه مرزی آستارا خبر داد.

به گزارش گیلان شهر ، «مهدی میراشرفی» لحظاتی پیش، پس از پایان سفر جمهوری آذربایجان، در رأس هیأتی از مرز زمینی آستارا به کشور بازگشت و در جمع خبرنگاران گفت: همایش جهانی فن آوری و نوآوری در حوزه گمرک با همت سازمان جهانی گمرک در باکو انجام شد و با دعوت گمرک جمهوری آذربایجان در این همایش شرکت کردیم.

وی با بیان اینکه در این اجلاس مباحثی در خصوص همکاری مشترک دو کشور در مرزهای زمینی مطرح شد، ادامه داد: طی چند ماه گذشته، گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی با اشاره به دیدار خود با “مهدی اف” رئیس گمرک جمهوری آذربایجان، افزود: تقویت همکاری های فیمابین دو کشور در حوزه گمرکی از جمله ایجاد دروازه مشترک تجاری و تسهیل ترخیص کالاهای صادراتی و نیز استفاده متقابل از قلمروی دو کشور برای ترازیت کالاها که از توافقات روسای جمهور دو کشور است، مورد بررسی قرار گرفت.

میراشرفی به همکاری گمرک ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه الکترونیکی کردن مراودات ترانزیتی فی مابین با هدف تسهیل ترانزیت، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و جلوگیری از جعل اسناد سخن گفت و خاطرنشان کرد: هفته آینده طرح تیر الکترونیک میان دو کشور در گذرگاه مرزی آستارا افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین تجربه راه اندازی تیر الکترونیک در دنیا را با کشور همسایه ترکیه اجرا کرده است، افزود: فاز نخست و دوم این طرح با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش گیلان شهر ، رئیس کل گمرک ایران در بدو ورود به کشور، مورد استقبال مسئولان محلی در پل مرزی آستارا قرار گرفت و سپس از مرز زمینی این شهرستان و محوطه گمرک این مرز بازدید و چگونگی روند محوطه سازی این گمرک را بررسی کرد.

وی در ادامه با حضور در پایانه و بارانداز راه آهن بین المللی آستارا، چگونگی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این پایانه را بررسی و سپس دستورات لازم را جهت تسهیل در امور گمرک این بارانداز صادر کرد.


انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11542

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics