• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3

حامد عبدالهى:مسئولان از واگذارى امور شهر به مردم نهراسند./جعفرزاده ایمن آبادى: شورای شهر خط‌ مقدم حل مشکلات، رفع چالش‌ها و پیگیری مطالبات مردمی است/لاهوتى:شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایى براى حل مشکلات مردم ایفا مى کنند

  • کد خبر : 11197
  • 12 خرداد 1398 - 0:05
حامد عبدالهى:مسئولان از واگذارى امور شهر به مردم نهراسند./جعفرزاده ایمن آبادى: شورای شهر خط‌ مقدم حل مشکلات، رفع چالش‌ها و پیگیری مطالبات مردمی است/لاهوتى:شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایى براى حل مشکلات مردم ایفا مى کنند
جلسه شورای اسلامی استان گیلان به ریاست حامد عبدالهی با حضور نمایندگان مجلس غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی و مهرداد بائوج لاهوتی و اعضاى عالی شورای اسلامی استان گیلان برگزار گردد.

به گزارش گیلان شهر : حامد عبدالهى رییس شورای اسلامی استان گیلان ضمن عرض خیر مقدم به غلامعلى جعفرزاده ایمن آبادى و مهرداد بائوج لاهوتى نمایندگان مجلس و اعضاى شوراى اسلامى استان گیلان، به بیان مهمترین مشکلات پیش روى شوراها و شهرداریها پرداخت.وى اولین مساله را ضعف جایگاه شوراها در قوانین کشور دانست و افزود متاسفانه از اولین قانون شوراهاى محلى مصوب ١٣۵٨ شوراى انقلاب تا آخرین اصلاحیه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها، هرچه قانون اصلاح شده است از حوزه اختیارات و عمل شوراها کاسته شده است.رئیس شوراى استان دومین مساله را ضرورت احیاى اتحادیه شهرداریهاى کشور دانست و گفت: شهرداریها در سطح کلان و ملى فاقد یک نمایندگى و تشکیلات منسجم جهت حفظ و حراست از منافع شهرها هستند.حامد عبدالهى درآمدهاى پایدار شهرى را سومین مساله برشمرد و افزود: در کشور ما ایران که اقتصادی به شدت دولتی دارد متاسفانه سهم کمک های دولت به شهرداریها که بزرگترین سازمان خدمات رسان به مردم هستند زیر ده درصد است.رئیس شوارى استان چهارمین مساله را ضرورت اصلاح قوانین حقوقی شهرداریها برشمرد و پنجمین مساله را اجرای قانون مدیریت هماهنگ شهری دانست و افزود: از مجلس شورای اسلامی و همه دست اندر کاران درخواست میکنم از واگذاری امور شهر به مردم نهراسید. راهی غیر از این برای رهایی از معضلات شهری وجود ندارد. وى ششمین مساله را رسیدگی به وضعیت شوراهای فرادست به ویژه شوراهای اسلامی استان و شهرستان عنوان کرد و گفت:منابع مالی شوراهای فرادست مشخص نیست هیچ مبلغ به شوراهای شهرستان پرداخت نشده است. نباید اجازه دهیم نبود منابع مالی و عدم تامین آن زمینه رکود را در فعالیت های شورای استان و شهرستان فراهم کند. درخواست ویژه شوراهای شهرستان، رسیدگی به وضعیت مالی آنهاست.حامد عبدالهى هفتمین مساله اهمیت آموزش شوراها و مسولین عنوان کرد و گفت: باید در حوزه شورا هم مسوولین و هم شوراییان آموزش ببینند تا میزان خطا و هدر رفت زمان و منابع کاهش یابد. رئیس شوراى استان گیلان آخرین مساله و درخواست را توجه ویژه به شوراهای روستاها بیان کرد و افزود: وظایف شورای روستا وظایف بسیار گسترده ای است و قانون در این مورد مسولیتهای زیادی را متوجه شوراهای روستا کرده است. حمایت نهادهای دولتی، شوراهای فرادست و سایر ارگانها و نهادها از شوراهای روستا باید بیشتر گردد. و منابع و امکانات مالی مناسب در اختیار آنها قرار داده شود. امیدوارم که بتوانیم با همکاری و تعامل بیشتر فضای همدلی را گسترش دهیم.

سپس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نمایندگان مجلس گفت: برای من جای افتخار و خرسندی است که امروز در جمع منتخبین استان و شهرها و روستاها و عزیزانی که به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر و روستا به خدمت به این نظام و مردم و کشور مشغول هستند، حضور دارم و در حد فرصت از برخی از نظرات استفاده و بهره بردیم.یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است.نماینده مردم  گفت: علت عمده حضور بنده در شهر و روستا این است که روستائیان واقعا” دسترسی کمتری به مسؤولان دارند و محرومیت‌های شدیدی که در این مناطق محروم مشاهده می‌شود وجدان هر انسانی ناراحت می‌شود و به این دلیل بیشتر راغب می‌شوم تا به فرمایش حضرت امام که فرمودند: به داد روستانشینان برسید که نه قلمی دارند و نه زبانی دارند که بخواهند شکوه کنند، عمل کنم.جعفرزاده با بیان این که شورای شهر و روستا خط‌ مقدم حل مشکلات، رفع چالش‌ها و پیگیری مطالبات مردمی است و همیشه انتقادات و مشکلات به سمت شوراهای شهر خواهد بود افزود: نماینده‌ مجلس و شورای‌شهر که از مردم رای گرفتند باید مشکلات مردم را بررسی کنند. اعضای شورای‌شهر و روستا می‌توانند برای مردم خدمتی را انجام دهند که همیشه در اذهان مردم ماندگار شوند.جعفرزاده با بیان اینکه مشکلات و مسائل مربوط به شهرستان باید از سوی شورای استان اولویت‌بندی شود تا در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود تصریح کرد: جلسه اى با مسؤولان استانی برگزار خواهم کرد و تاکید مى کنم که وقتى استان دارای ۸۰۰۰هزار نفر عضو شورا است باید به شورا کمک کرد و مشکلات حوزه راه، مسکن و شهرسازی، روستا برق، آب و غیره که مطرح شد باید برطرف شود.اما نکته بعدی خوشحالم از اینکه حدود۵۰۰نفر از بانوان ما در شوراها فعال هستند،ان شاءالله ما از همه فرصتهای موجود کشورمان باید استفاده کنیم.

پس از آن مهرداد بائوج لاهوتی نمایندگان مجلس گفت : شوراها نقش بسزایی در حل مشکلات مردم دارند.نماینده‌ لنگروداعتقاد دارد که شورا نهادی مردمی است که جایگاه نمایندگی در آن، افتخاری بوده و ارزش معنوی دارد و همین امر اهمیت کار در این نهاد را مشخص می‌کند.تفکیک و شناساندن وظایف اصلی شورا راهی یاب برای مشکلات مردم و حضور اعضا شورای در صحنه‌ و کمک به مردم .لاهوتی گفت: شوراها واسط بین مردم و مسئولان هستند و نقش بسزایی برای حل مشکلات مردم ایفا می‌کنند. اگر شوراها به طور دقیق از وظایف خود آگاه باشند قوی‌تر عمل خواهند کرد و نقش مهمی در کمک‌کردن به شهرداری خواهد داشت.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: از عملکردهای مهم شوراها، حمایت از شهرداری و دهداری است. اگر شوراها بر اساس چارچوبی که قانون تعریف کرده است، عمل کنند، کمکی مضاعف به مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.وی در راستای کمک به شهرداری‌ها و شوراها گفت: باید بحث مدیریت واحد شهری تعریف شود که در این صورت وظیفه‌ شورا سنگین می‌شود و تمام دستگاه‌های اجرایی ملزم به نظارت به کار شهرداری‌ها و شوراها می‌شوند.او گفت: یک قطبی پیش‌رفتن در بحث توسعه‌ شهری نگاهی غلط است. نباید بخش را رها کرده و نگاه‌ها به شهر متمرکز شود. توسعه‌ شهر و روستا، هر دو مکمل یکدیگر هستند. باید در راستای توسعه، عادلانه عمل کرد و به جلو رفت.نماینده مردم لنگرود گفت: متأسفانه امسال ۵ درصد تخصیص عمرانی داشتیم که به لحاظ عمرانی، وضعیتی اسف‌بار بود، باید دولت به شوراها کمک کند تا استانى آباد داشته باشیم. با کمک مسولین استان باید مشکلات و معضلات شوراها حل شود. امروز شوراها دارای بزرگترین عضو و بزرگ ترین نهاد استانى و کشور می باشد.
در ابتداى جلسه اعضاى شوراى عالى استان مشکلات و معضلات روستا ، شهر و شوراها  را بیان کردند.








لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics