• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
فاطمه رفیعی

جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود / تدوین سند توسعه زنان و خانواده در استان گیلان

  • کد خبر : 11408
  • 20 خرداد 1398 - 18:25
جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود / تدوین سند توسعه زنان و خانواده در استان گیلان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از سفر فریبا نظری مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به گیلان خبر داد و گفت: این سفر فرصت خوبی جهت بررسی مشکلات حوزه زنان و پیگیری مطالبات بانوان گیلانی است.

به گزارش  گیلان شهر :فاطمه رفیعی در جلسه هم‌اندیشی با مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی استان بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان و خانواده به‌منظور بهره‌مندی استان از سرمایه های انسانی و اجتماعی زنان در توسعه پایدار و متوازن تاکید کرد.

وی به نقش زنان در تحقق پیشرفت اشاره کرد و گفت: تقویت نهاد خانواده و توان‌افزایی زنان و دختران از سیاست‌های برنامه ششم توسعه است که با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی مشاهیر و نخبگان زن گیلان افزود: تاریخ گیلان سرشار از بانوانی مبارز، با استعداد و شجاع است که در عرصه های مختلف از نهضت مشروطه گرفته تا دفاع مقدس و هم‌اکنون در عرصه‌های جنگ نرم فعال بوده اما ناشناخته مانده‌اند.

رفیعی خواستار الگوسازی از بانوان شایسته گیلانی برای دختران جوان جامعه امروزی شد و بیان کرد: در این راستا، جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار تا این مفاخر به جامعه گیلانی و ایرانی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه باید برای نسل جوان الگوسازی کرده تا دنباله‌رو الگوهای تحمیلی غرب نباشند، تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای جوانان هستند که باید سیره و سبک زندگی این بزرگواران به‌درستی در جامعه تبیین و نهادینه شود.

رفیعی با تاکید بر الزام دستگاه‌های دولتی به تدوین پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و جنسیتی به‌لحاظ بهره‌مندی و آسیب‌پذیری زنان اظهار داشت: متاسفانه برخی آسیب‌ها از سطح دانشگاه‌ها و مدارس به مهدهای کودک رسیده که تاثیری مخرب بر روحیه کودکان دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

‌وی از برگزاری کارگاه‌های مقابله با مواد مخدر در ادارات استان خبر داد و افزود: باید با افزایش آگاهی اجتماعی شاهد حرکتی اجتماعی در مقابله با مواد مخدر باشیم.

رفیعی در ادامه به معرفی زنان کارآفرین کشور از طریق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ایجاد سامانه‌ای برای انتخاب برترین کارآفرینان اشاره کرد و گفت: این طرح بدون اطلاع اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزار و ۱۳ نفر از بانوان کارآفرین استان از سوی سازمان صمت استان معرفی شدند که در نهایت دو نفر از بانوان کارآفرین گیلانی، گلناز نظامی از رشت و پروانه رفیعی از صومعه سرا در جایگاه ۱۰ نفر برتر زنان کارآفرین کشور قرار گرفتند.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics