• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
2
جعفرزاده در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی:

۹۸درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

  • کد خبر : 10393
  • 22 اردیبهشت 1398 - 19:20
۹۸درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، گفت:واردات دارو و تجهیزات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی و همچنین خرید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی در کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشورممنوع شده است.
به گزارش گیلان شهر غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه) فراکسیون با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان در تمامی ارکان و سیاست‌های وزارتخانه وجود دارد و تا پایان بهار سال جاری ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و ارائه خدمات مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از ۴۵ میلیون نفر اجرایی می‌شود.

سند ۱۲ گامی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع طراحی شده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات نوین نظام سلامت در شبکه‌های بهداشتی مانند خدمات سلامت روان و تغذیه گسترش یافته است، ادامه داد: سند ۱۲ گامی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع طراحی و گام های یک، دو، سه و چهار به صورت کامل اجرا شده، همچنین زیرساخت سایر گام‌ها فراهم شده است.

طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان اجرا شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان اجرا و تا پایان امسال پوشش پایه ششم کامل شده است و تا سال ۱۴۰۰ مقطع متوسطه اول عاری از پوسیدگی دندان می‌شود، عنوان کرد: سه هزار و ۲۰۰ مرکز دندانپزشکی در روستاها و حاشیه شهرها که از تابستان در دو شیفت به مردم خدمت ارائه می‌کنند تجهیز شده است.

۴۰۰ خانه بهداشت سیار برای عشایر کوچ رو در سراسر کشور ایجاد شده است

 وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده در نشست فراکسیون ۴۰۰ خانه بهداشت سیار برای عشایر کوچ رو در سراسر کشور ایجاد شده است، ادامه داد: ادامه پرقدرت طرح تحول سلامت خصوصا در زمینه کاهش هزینههای مردم و دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم با حذف هزینه های زائد در دستور کار قرار دارد.

 

نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با حضور وزیر بهداشت

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت هزینه از جیب مردم به ۳۵ درصد در مقایسه با سطوح نزدیک کاهش یافته است، گفت: گام یک و دو نظام ارجاع الکترونیک در ۶ استان کشور اجرا و  ۶۲۵ محصول دانشی اعم از راهنماهای بالینی و استاندارد خدمات تدوین و ابلاغ شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه حمایت از ماندگاری ۵ هزار و ۶۴۰ پزشک متخصص در مناطق محروم به منظور گسترش عدالت در بهره مندی و دسترسی به خدمات سلامت تداوم داشته، عنوان کرد: ۸۳ مرکز جامع مراقبت بیماران خاص و صعب العلاج راه اندازی و ۷۵ مرکز تشخیص زودهنگام سرطان و توسعه ارائه خدمات درمان سکته حاد مغزی و قلبی در ۸۰ مرکز منتخب افتتاح شده است.

رفع همپوشانی سازمان های بیمه ای تاکنون دو میلیون دفترچه بیمه را حذف کرده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با رفع همپوشانی سازمان های بیمه ای تاکنون دو میلیون دفترچه بیمه حذف شده است، اضافه کرد: دفترچه بیمه در کلیه بیمارستان‌های دولتی حذف شده و ارائه خدمت براساس کد ملی صورت می‌گیرد همچنین رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی در ۶۰ بیمارستان آغاز شده و در ۵۰۰ بیمارستان تا پایان سال استقرار پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از ۸۰۰ مرکز فعال ارائه خدمات مراقبت سلامت در منزل و پوشش بیمه ای بعضی از خدمات آنها حمایت شده، گفت: پروژه های ملی نظام ارجاع، پزشک خانواده، راهنماهای بالینی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشورتعریف و تسریع شده است.

سالانه یک هزار و ۱۵۰ دانشجوی رشته پزشکی برای مناطق محروم جذب می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پذیرش دانشجوی بومی از مناطق محروم به میزان ۳۰ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته‌های گروه پزشکی و تخصص پزشکی برای این مناطق به طوری که از سال ۱۴۰۰ نیاز این مناطق به نیروهای پزشکی و پیراپزشکی و تخصصی با فارغ التحصیلان بومی رفع می‌شود توسعه یافته، به صورت مثال سالانه فقط یک هزار و ۱۵۰ دانشجوی رشته پزشکی برای مناطق محروم جذب می‌شود.

 

نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با حضور وزیر بهداشت

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی بین‌المللی نمودن آموزش پزشکی در کشور توسعه یافته به طوری که هم اکنون بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ دانشجو از ۴۳ کشور در رشته‌های گروه پزشکی در کشور تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت به یک هزار و ۲۳۰ شرکت افزایش یافته و فروش سالانه محصولات این شرکت‌ها به میزان نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان سالانه با اشتغال ۱۸ هزار نفر شامل یک هزار و ۲۹۰ محصول دانش بنیان رسیده است.

۷۰ درصد از میزان ریالی مصرف دارو در داخل کشور تولید می‌شود

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ۹۷۰ پروانه تولید دارو در سال ۹۷ که ۸۰ مورد آن برای اولین بار در کشور تولید میشود صادر شده و همچنین ۹۸ درصد میزان عدد و ۷۰ درصد میزان ریالی مصرف دارویی مردم را در داخل کشور تولید می‌کنیم، تصریح کرد: شرکتهای تولید تجهیزات پزشکی به ۶۰۰ شرکت افزایش یافته و تولید ۳۵ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

واردات دارو مشابه تولید داخل ممنوع است

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات دارو و تجهیزات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی و همچنین خرید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی در کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشورممنوع شده است، ادامه داد: از طریق ادغام معاونت برنامه ریزی در معاونت توسعه مدیریت و منابع چابکسازی سازمانی صورت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی در راستای چابک سازی سازمانی و تسری اجتماعی شدن و نگاه جامعه‌نگر به کلیه ارکان وزارت بهداشت، اقداماتی انجام شده، خاطرنشان کرد: کوچکسازی، انحلال و ادغام شرکت‌های تابعه هیات امنای ارزی صورت گرفته است./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10393

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics