• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4

گیلان| ۵ میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی ماسوله اختصاص یافت

  • کد خبر : 10808
  • 01 خرداد 1398 - 14:03
گیلان| ۵ میلیارد ریال اعتبار برای ثبت جهانی ماسوله اختصاص یافت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت:‌ در سفری که رئیس جمهور به استان گیلان داشت ۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای ثبت جهانی ماسوله اختصاص پیدا کرد.

به گزارش گیلان شهر ، ‌شهرود امیرانتخابی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از رهاوردهای سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان گیلان ابلاغ اعتبار ۵ میلیارد ریالی به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان در راستای ثبت جهانی ماسوله است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تجهیز و تکمیل موزه ماسوله را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: حمایت از صنایع دستی ماسوله به ویژه چموش به عنوان صنایع دستی مختص مردم ماسوله، از جمله اهداف و برنامه‌های این اداره کل در این منطقه به شمار می‌روند.

امیر انتخابی تعیین تکلیف وضعیت موانع موجود در مسیر ثبت جهانی ماسوله از جمله اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان دانست و افزود: این اداره کل امسال برای تحقق این هدف بزرگ برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرده است و برای عملی شدن آن تلاش می‌کند.

وی از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی “دادا” در ماسوله همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: افتتاح این پروژه بوم‌گردی در روستا می‌تواند در اقتصاد محلی روستا تحول اساسی ایجاد کند و با تکمیل سایر زیر ساخت‌ها مثل آب و برق، روز به روز صنعت گردشگری در این منطقه رونق پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان یکی از اهداف توسعه بوم‌گردی در استان گیلان را برشمرد و ابراز داشت: تقویت فرهنگ محلی استان از یک سو و تولید و عرضه صنایع دستی گیلان به گردشگران در راستای تقویت اقتصاد روستاها، از جمله این اهداف محسوب می‌شوند.

وی در تشریح مشخصات اقامتگاه بوم‌گردی دادا نیز خاطرنشان کرد:‌ این اقامتگاه با دارا بودن ۱۲ اتاق با ظرفیت ۳۲ نفر و با مبلغ ۲۵ میلیارد ریال سهم آورده بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی، با عرصه ۵ هزار متر مربع در شهرستان فومن، روستای درفشه واقع شده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10808

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics