• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 9627
6
شکری مطرح کرد:

کاهش صف های طولانی با صدور الکترونیکی گواهی مالیاتی برای اصناف

  • کد خبر : 11106
  • 09 خرداد 1398 - 14:04
کاهش صف های طولانی با صدور الکترونیکی گواهی مالیاتی برای اصناف
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با صدور گواهی مالیاتی برای اصناف دیگر نیازی به حضور افراد در ادارات نیست و با اجرای آن ارتباطات چهره به چهره با مردم کاهش یافته و شفافیت نیز افزایش می یابد.
به گزارش گیلانشهر :محمود شکری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اعلام خبری مبنی بر ارائه صدور گواهی مالیاتی برای اصناف به صورت الکترونیکی، گفت: این یکی از بزرگترین اقداماتی بوده که در حق مردم و اصناف انجام می شود، چراکه مردم باید پیش از این اظهارنامه تنظیم کرده و سپس به ادارات مالیاتی تحویل می دادند و پس از اخذ رسید مالیات پرداخت می کردند.

نماینده مردم نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صدور گواهی مالیاتی برای اصناف یکی از بزرگترین اقدامات برای کاهش رفت و آمدهای اداری است، افزود: با مصوبه جدید افراد در مغازه خود نشسته و اظهارنامه پُر کرده و برای ادارات مالیاتی ارسال می کنند و و گواهی را نیز الکترونیکی دریافت می کند.

 
مالیات

 

بسیاری از اصناف و خرده فروش ها وقت کافی برای مراجعه حضوری جهت دریافت گواهی مالیاتی ندارند

وی ادامه داد: با صدور گواهی مالیاتی برای اصناف به صورت الکترونیکی دیگر شخصی نمی گوید که رسید به من ارائه نشده یا ثبت نشده است، چراکه عدم ثبت و ارائه اظهارنامه تبعاتی دارد و افراد در صورت عدم ارائه نمی توانند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

صدور گواهی مالیاتی برای اصناف در راستای اجرای صندوق مکانیزه فروش و دولت الکترونیک است و سبب می شود افراد دیگر وقت خود را صرف حضور در ادارات نکنند

شکری با بیان اینکه چراکه بسیاری از اصناف و خرده فروش ها وقت کافی برای مراجعه حضوری جهت دریافت گواهی مالیاتی نداشتند، تاکید کرد: این افراد مجبور بودند دقیقه ۹۰ اظهارنامه را ارائه دهند که مشکلاتی ایجاد می شد همانند اینکه در بخش های مالیاتی پرسنل به اندازه کافی وجود ندارد تا که این اظهارنامه ها و گواهی نامه ها را ثبت کند و حتی شاید اظهارنامه گم می شد.

ارائه اظهارنامه و گواهی فیزیکی مشکلاتی همانند تشکیل صف طولانی ایجاد می کرد

وی با اشاره به اینکه ارائه اظهارنامه و گواهی فیزیکی مشکلاتی همانند تشکیل صف طولانی ایجاد می کرد و گاهی حتی ثبت این اظهارنامه ها فراموش می شد، افزود: با صدور گواهی مالیاتی برای اصناف دیگر نیازی به حضور افراد در ادارات مالیاتی نیست و مجلس سال ها به دنبال اجرای چنین مصوبه ای بوده تا با ایجاد این سیستم ارتباطات چهره به چهره با مردم کاهش یافته و شفافیت نیز افزایش می یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صدور گواهی مالیاتی برای اصناف در راستای اجرای صندوق مکانیزه فروش و دولت الکترونیک است و سبب می شود افراد دیگر وقت خود را صرف حضور در ادارات نکنند./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=11106

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics