• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
7
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبارند

  • کد خبر : 10850
  • 02 خرداد 1398 - 18:51
کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبارند
کارت‌های ملی که در اسفند ۹۷ اعتبار آن‌ها به‌پایان رسیده است مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی قرار نخواهد گرفت
به گزارش گیلان شهر ؛ سیف الله ابوترابی با بیان اینکه دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم باید برای ثبت نام به مراکز ثبت احوال، پست و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند افزود: افرادی هم که برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام و تکمیل ثبت‌نام کرده اند، اما تاکنون کارت هوشمند خود را دریافت نکرد‌ه‌اند، تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: افراد می‌توانند با در درست داشتن قبض یا رسیدی که در پایان تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند، نسبت به دریافت تسهیلات و خدمات از دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند و این قبض‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌تواند به صورت آنلاین و برخط نسبت به استعلام فرد مذکور از طریق سازمان ثبت احوال اقدام کنند.
ابوترابی تاکید کرد: با هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان، رسید یا قبضی که در اختیار افراد ثبت نام کرده قرار دارد در حکم کارت هوشمند ملی است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال اضافه کرد: این قبض‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به صورت آنلاین عکس فرد مذکور را نیز از طریق سامانه ثبت احوال اسکن کنند و این قبض‌ها تا زمانی که کارت هوشمند فرد در اختیارش قرار نگیرد معتبر خواهد بود.
سیف الله ابوترابی با تاکید بر اینکه کارت‌های هوشمند ملی تولید داخل نیز بزودی توزیع می‌شود گفت: با آزمایش‌های صورت گرفته کارت‌های ساخت داخل از کیفیت خوبی برخوردار است و بزودی از طریق مراکز مربوطه توزیع خواهد شد.
وی افزود: از ۶۲ میلیون نفری که باید کارت هوشمند ملی دربافت کنند تاکنون ۵۱ میلیون نفر تکمیل درخواست کرده اند و برای ۴۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۲۹۱ نفر کارت صادر شده است و ۴۴ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۸۲۰ نفر هم تا پایان بیستم اردیبهشت ماه کارت خود را تحویل گرفته اند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10850

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics