• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
8

عضو هیئت رئیسه مجلس: وزارت آموزش و پرورش در بحث تربیتی غفلت کرده است

  • کد خبر : 10479
  • 24 اردیبهشت 1398 - 18:14
عضو هیئت رئیسه مجلس: وزارت آموزش و پرورش در بحث تربیتی غفلت کرده است
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توجه آموزش و پرورش به مسائل تربیتی و پرورشی مطابق با آن‌چه که در سند تحول بنیادین درج شده در سال‌های گذشته کمرنگ بوده و مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش گیلان شهر : اسدالله عباسی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین توجه به مقولات پرورشی در حوزه آموزش و پرورش مورد تأکید واقع شده است اظهار داشت: در سال‌های گذشته توجه به مباحث پرورشی و تربیتی در سطح مدارس، کمرنگ بوده و مورد غفلت واقع شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه توجه به مقوله پرورش ساختار تربیتی کشور را مستحکم می‌کند عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آموزش و پرورش پرداختن به مسائل تربیتی است به طوری‌که در صورت اجرای اصول صحیح تربیتی، رشد و تعالی دانش‌آموزان تضمین می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تنها یک بعد از سیستم آموزش و پرورش را فعالیت در حوزه مسائل آموزشی خواند و تصریح کرد:‌ در سال‌های گذشته آموزش و پرورش توجه کافی به مقوله پرورشی نداشت البته این روند با توجه به پیگیری‌های مجلس و دیگر مسئولان، در حال حاضر تا حدودی اصلاح شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس پخش یکسری کلیپ در فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات به شدت پیگیر است تا به سبب پخش کلیپ‌های یاد شده، آموزش و پرورش بازیچه یکسری مسائل حاشیه‌ای غیراخلاقی و غیرفرهنگی نشود.

عباسی با تأکید بر اینکه معلمان و دبیران مدارس تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌دهند و برخی اتفاقات نمی‌تواند کوشش آن‌ها را خدشه‌دار کند افزود: کل نظام تعلیم و تربیت را نباید به خاطر انتشار چند کلیپ زیر سؤال برد البته ضعف‌هایی در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد.

وی توجه ویژه‌تر وزارت آموزش و پرورش و کلیه مدیران کل استان‌ها به مباحث تربیتی و پرورشی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بودجه و اعتبارات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده، اما تنها نگرانی ما نحوه عملیاتی کردن متوازن برنامه‌های تعلیم و تربیت در مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رسیدگی به تمام ابعاد تربیتی و آموزشی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: امیدواریم در سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش طبق اصول درج شده در سند تحول بنیادین، برای اجرای مسائل پرورشی در مدارس، برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10479

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics