• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
5
جعفرزاده ایمن آبادی:

سوء استفاده شرکت های دولتی از ارز دولتی غیرقابل قبول است

  • کد خبر : 10629
  • 28 اردیبهشت 1398 - 0:51
سوء استفاده شرکت های دولتی از ارز دولتی غیرقابل قبول است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید در جریان ارائه ارز یارانه ای به شرکت های دولتی بارها هشدار داده ایم اما دولت گوش شنوا ندارد.

به گزارش گیلان شهر جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به اینکه ۱۰ هزار شرکت دولتی ارز یارانه ای دریافت کرده اند، گفت: از ابتدای ارائه ارز یارانه ای کاملا مشخص بود که این روش چه در سطح دولت چه غیر دولت زمینه رانت و فساد را به وجود می آورد و از همان روزها به دولت دراین زمینه هشدار داده ایم.

سوء استفاده شرکت های دولتی از ارز دولتیفساد بزرگ است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت گوش شنوا نسبت به این هشدارها ندارد، اظهار داشت: اینکه بخش خصوص و افراد حقیقی از ارز یارانه ای سوء استفاده می کنند داستان دارد، اما اینکه شرکت های منتسب به دولت  دچار سوء استفاده های مالی می شوند، دیگر نباید انتظار داشته باشند نمایندگان در برابر این سوءاستفاده سکوت کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: مجلس می تواند در قابل سوال از دولت اقدام کند، مگر اینکه ورود فوری دولت برای احقاق حقوق ملت را ببیند، اگر دولت خواسته به نوعی شرکت های خود را از محل بودجه جاری تقویت کند فساد بزرگ رخ داده است.

وی با بیان اینکه اگر سر دولت در توزیع ارز یارانه ای کلاه رفته باید با خاطی برخورد کند، بیان داشت: دولت باید  مدیران عامل خطا کار را شناسایی و به دادگاه  و مراجع قضایی معرفی کند چرا که قوه قضاییه این امکان را ندارد که عملکرد ۱۰ هزار شرکت دولتی را مورد ارزیابی قرار دهد، برای این کار باید دادگاه ها کار هایشان متوقف کنند که غیر ممکن است.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید در دولت کارگروهی برای بررسی هر چه سریع تر عملکرد شرکت های دولتی تشکیل شود، گفت: دولت می تواند برای برخورد با خاطیان ارز یارانه ای از اختیارات قانونی از جمه عزل، کسر از حقوق و جرایمی دیگر استفاده کند و هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی کند.

اگر دولت ورود قاطع و جدی نداشته باشد در این زمینه با قوه قضاییه جلسه ای برگزاری می کنیم.

این نماینده مجلس در دفاع از بُعد نظارتی قوه مقننه بیان داشت: در کمیسیون های مجلس ۱۰ ها سوال مطرح است و مرتب وزرا برای پاسخگویی احضار می شوند اما قوه مقننه قوه قهره نیست از سوی دیگر پرونده ها به قوه قضاییه ارسال می شود.

وی تاکید کرد: حجم بررسی عملکرد شرکت های دولتی بسیار زیاد بوده و از توان قوه قضاییه خارج است، از این رو اراده خود دولت برای برخورد با رانت ارزی، را می طلبد، باید دولت ورود و با مدیران خود به شدت برخورد کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره که منفعت دولت از عدم برخورد با رانت ارزی چیست، گفت: اخیرا شاهد برخورد دولت با این مسائل هستیم با این حال اگر دولت ورود قاطع و جدی نداشته باشد در این زمینه با قوه قضاییه جلسه ای برگزار می کنیم./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10629

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics