• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
2
عباسی مطرح کرد:

خطر کمبود معلم در آموزش و پرورش

  • کد خبر : 10598
  • 27 اردیبهشت 1398 - 11:21
خطر کمبود معلم در آموزش و پرورش
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به تعداد بالای بازنشستگان در آموزش و پرورش، خطر کمبود معلم در کمین این وزارتخانه است.

گیلان شهر :اسدالله عباسی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان وتاکیدات ایشان در خصوص تقویت دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در جذب معلم و هم چنین افزایش جذب دانشجو در این دو دانشگاه گفت: از اول انقلاب در کشور مراکز تربیت معلم را تقویت کردیم که از لحاظ کارایی و کیفیت تدریس در مدارس، منجر به نتایج مطلوبی شد که باید ادامه پیدا می کرد، اما متاسفانه این روند متوقف شد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته در ارتباط با گزینش و جذب معلم کارهای بسیار دقیق و کارشناسی شده ای انجام شده و در مراکزی مخصوص، تربیت معلم صورت می گیرد که ما به صورت پراکنده این کار را انجام دادیم که باعث افت تحصیلی و پایین آمدن کیفیت تحصیلی شد؛ چراکه متاسفانه بدون داشته برنامه و عدم انسجام حرکت صورت گرفت و آثار مخرب خود را نشان داد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: شرایطی که در مدارس وجود داشت، باعث شد که نمایندگان، دولت را مکلف کنند که جذب معلم تنها از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی انجام گیرد و بعد از گذراندن دوره های تخصصی معلمی وارد کلاس درس شوند؛ البته خوشبختانه دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در تمام نقاط کشور وجود دارد که این عامل، می تواند مزیتی ویژه در جذب حداکثری این دانشگاه ها باشد.

روند کند جذب معلم در آموزش و پرورش در سال های اخیر

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر، آموزش و پرورش نتوانسته با انسجام حرکت کند و روند جذب معلم از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی را به خوبی عملیاتی کند، البته کارهایی به صورت پراکنده انجام شده، اما به اندازه نبوده است که با توجه به بازنشسته شدن تعداد بسیار بالای فرهنگیان در سال های آینده، باید با جدیت و اهتمام، جذب حداکثری صورت گیرد تا مشکل کمبود معلم بر سیستم آموزشی کشور تاثیرات نامناسبی برجا نگذارد.

عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های آینده با مشکل کمبود معلم مواجه خواهیم شد، آموزش و پرورش می بایست از طریق دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت، این مشکلات را حل کند که در برنامه کوتاه مدت، می تواند از طریق جذب از دانشگاه های دیگر این مشکل را حل کند به شرطی که دوره های لازم و تخصصی به صورت فشرده برای داوطلبان شغل معلمی گذاشته شود و در برنامه بلند مدت از طریق جذب دانشجو برای دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی مشکل کمبود معلم را جبران کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، معلم باید صفات و ویژه های خاصی داشته باشد که وارد نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران شود که امید می رود که مسئولان آموزش و پرورش در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و براساس قانون پنج ساله ششم توسعه، دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی را تقویت کرده و از طریق این دو دانشگاه، جذب معلم صورت گیرد./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10598

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics