• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
7
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

تدوین طرح آمایش گیلان در ۱۶ جلد/ محیط زیست؛ کلیدی ترین مسئله

  • کد خبر : 10803
  • 31 اردیبهشت 1398 - 22:39
تدوین طرح آمایش گیلان در ۱۶ جلد/ محیط زیست؛ کلیدی ترین مسئله
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، به کلیدی بودن مسئله محیط ‌زیست در طرح آمایش گیلان اشاره کرد و گفت: طرح آمایش سرزمین استان گیلان در 16 جلد و حدود پنج هزار صفحه تهیه و تدوین شده است.

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی در جلسه ارائه طرح برنامه آمایش سرزمین استان برای استادان دانشگاه گیلان، روند تدوین برنامه‌های آمایش سرزمین در سطوح ملی و استانی و ویژگی‌های آن را بیان کرد و گفت: طرح آمایش سرزمین استان گیلان در ۱۶ جلد و حدود پنج هزار صفحه تهیه و تدوین شده است.

وی به کلیدی بودن مسئله محیط ‌زیست در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: خیلی‌ها بزرگترین مشکل و معضل در گیلان را اشتغال می‌دانند. در حالی که در سفر اول ریاست جمهور به استان گیلان، روی مسئله محیط ‌زیست به عنوان مهم‌ترین موضوع تاکید شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با تاکید بر اینکه هزینه کردن برای محیط ‌زیست را سرمایه‌گذاری می‌دانیم اظهار کرد: انتخاب نام سبز – آبی توسط مجری طرح آمایش سرزمین استان نیز به همین دلیل بود که آنها معتقدند گیلان از معدود نقاطی است که می‌شود محیط ‌زیست آن را نجات داد و احیا کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: علت اینکه با بارش‌های فراوان طی یک ماه در استان گیلان سیل رخ نمی‌دهد، اما با بارش تنها ۱۷ میلیمتر در شیراز سیل به راه می‌افتد، نشان از آن دارد که محیط ‌زیست گیلان هنوز مقاوم و پابرجاست.

وی تصریح کرد: باید به این مهم واقف باشیم که هیچ مجموعه‌ای بدون تکیه بر دانش نمی‌تواند مشکل خود را حل کند لذا از دانشگاهیان تقاضا دارم ارتباط خود را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گسترش داده و تقویت کنند.

محمدی با دعوت از دانشگاهیان برای جلسات ماهانه توسعه و صاحب ‌نظران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، خاطرنشان کرد: در این جلسات فرصت تبادل نظر بیشتری با دانشگاهیان وجود دارد. تاکنون حدود پنج جلسه از جلسات ماهانه صرفا به موضوع محیط ‌زیست اختصاص داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه حلقه وصل سازمان با دانشگاه، معاونت پژوهشی دانشگاه می‌باشد، اضافه کرد: اگر دانشگاهیان درخصوص آمایش سرزمین نظراتی دارند آمادگی برنامه‌ریزی جهت اعمال نظرات کارشناسانه وجود دارد.

وی ادامه داد: در سناریو‌های آمایش سزمین استان هم شرایط ایده آل و هم شرایط واقعی طراحی شده است که هر یک دارای شاخص‌های مختلف از جمله در زمینه محیط ‌زیست و گردشگری می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به محبث گردشگری در طرح آمایش سرزمین استان، گفت: می‌بایست زیرساخت‌های لازم برای افزایش درآمد اقتصادی در بحث گردشگری استان فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین درخصوص بحث مهاجرت یادآور شد: باید به بحث مهاجرت از زوایای مختلف از جله پدافند غیرعامل پرداخته شود و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا شاهد ورود بی‌رویه مهاجرین به گیلان نباشیم. افزایش بی‌رویه مهاجران منجر به تغییر ساختار فرهنگی و جمعیتی استان شده و در غایت بذر تنش‌های بالقوه را می‌کارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است اتفاق مثبتی رخ دهد، همه باید عزمشان را جزم کنند متذکر شد: رسیدن به موفقیت تنها کار یک سازمان نیست بلکه همه اعم از نمایندگان، مدیران و آحاد مردم باید پای کار باشند. در همین راستا همه راه‌ها را در اخذ نظرات نمایندگان، مدیران و دانشگاهیان در تدوین طرح آمایش استان طی کردیم.

محمدی یادآور شد: برای بهبود وضعیت منطقه و کشور نیازمند برگزاری جلسات بیشتری در حوزه آمایش سرزمین هستیم لذا آماده همکاری لازم درخصوص پروژه‌هایی که مربوط به این سازمان باشد با دانشگاه هستیم. 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10803

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics