• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
5

۳۵۰ روستای گیلان بدون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی

  • کد خبر : 10487
  • 24 اردیبهشت 1398 - 18:34
۳۵۰ روستای گیلان بدون آب آشامیدنی سالم و بهداشتی
بیش از 46 هزار خانوار 350 روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی محرومند.

به گزارش گیلان شهر ؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان درنشست با سرپرست فرمانداری صومعه سرا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت : ۴۶ هزار و ۳۲۰ خانوار ۳۵۰ روستای گیلان بیشتر از ۲۰ خانوارجمعیت گیلان از آب آشامیدنی تصفیه شده محرومند.

محبعلی رنجور افزود : قرار است تا ۲ سال آینده ، پایان برنامه توسعه ششم این  روستاها از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شود.
وی با اشاره به پراکندگی روستاها در گیلان افزود : ایجاد شبکه توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در گیلان از دیگر استان‌های کشور سخت ‌تر است و هزینه خدمات و استهلاک افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه ۶۵ مخزن با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب و۵۱ ایستگاه پمپاژ آب در گیلان وجود دارد گفت : از سال ۹۴ تاکنون اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی به صورت متمرکز در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب کشور قرار گرفت و به صورت استانی توزیع شد.
محبعلی رنجور با اشاره به اینکه پارسال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل صندوق توسعه ملی و ۲۰ میلیارد تومان نیز از ردیف مجتمع ‌ها در قالب اسناد خزانه به گیلان اختصاص یافت افزود : امسال اعتبار اجرای طرح های آب و فاضلاب روستایی گیلان در مقایسه با پارسال در سطح ملی ۲ برابر شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پارسال ۲۵ طرح با ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  هزینه از محل اعتبارات ملی به صومعه سرا اختصاص یافت گفت : ۳۷ روستای این شهرستان آب آشامیدنی سالم و بهداشتی ندارد که با برنامه ریزی  تا پایان برنامه ششم باید از این نعمت برخوردار شوند.
وی اضافه کرد : شهرستان صومعه سرا ۴۱ حلقه چاه ، ۷ دهنه چشمه ، ۱۶۱ کیلومتر خط انتقال و هزار و ۲۷۰ کیلومتر شبکه توزیعآب آشامیدنی دارد. 
در ادامه این نشست سید جلال سید محمدی سرپرست فرمانداری صومعه سرا به وضعیت آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اشاره و گفت : شهرستان صومعه سرا ۱۵۰ روستا دارد که ۱۱۳ روستای آن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دارد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10487

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics