• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
کوچکی نژاد مطرح کرد:

گردشگری دریایی کم هزینه ترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار

  • کد خبر : 9425
  • 25 فروردین 1398 - 16:19
گردشگری دریایی کم هزینه ترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، گردشگری دریایی و دریا را بهترین و کم هزینه ترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار دانست.

به گزارش گیلان شهر جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص گردشگری دریایی و عدم استفاده از ظرفیت آن در جذب گردشگر گفت: شمال و جنوب کشور را دریا احاطه کرده و این دریاها، سواحل بسیار زیبایی دارند که می توانند سالانه ، منجر به جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای کشور شوند، اما متاسفانه از این ظرفیت، به نحو احسن استفاده نمی شود.

فصل بهار؛ بهترین و مناسب ترین زمان استفاده از دریا

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فصل بهار، بهترین و مناسب ترین زمان برای مسافرت خانواده ها و استفاده از محیط دریا است و با توجه به آب و هوای معتدل و مرطوب در سواحل کشور، خانواده ها می توانند از این فرصت برای گذران اوقات فراغت به نحو ه مطلوب استفاده کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد:  بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته، درآمدهای بسیاری را از طریق گردشگری دریایی بدست آورده اند؛ چراکه دریا دارای محیطی آرام و جذاب است و اغلب گردشگران از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند .

 
سواحل ماسه ای دریای خزر

وی افزود: شهرهایی که از مزیت داشتن سواحل برخوردارند، باید توانایی های لازم در جذب مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را داشته باشند؛ چراکه داشتن اماکن اقامتی و سیاحتی استاندارد از لازمه جذب گردشگر است و حتی دولت می تواند هتل هایی را تحت عنوان هتل های دریایی در مناطق ساحلی و دریا احداث کند تا بتوان از این ظرفیت نیز در جذب گردشگر استفاده کند.

لزوم توجه دولت به  توسعه مسافرت های دریایی در کشور

کوچکی نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت های گردشگری دریایی، توجه به مسافرت های دریایی از طریق کشتی های مسافربری است که این نوع مسافرت، می تواند برای بسیاری از گردشگران هیجان آور و مرفح باشد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان گردشگری کشور باید از تمام ظرفیت های گردشگری برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنند که دریا بهترین و کم هزینه ترین راه ممکن است که لازمه آن همکاری و توجه ویژه به این ظرفیت، برای رسیدن به توسعه پایدار و پیشرفت است./

پایان پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9425

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics