• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4

کمیسیون رونق اقتصادی در مجلس تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 9333
  • 24 فروردین 1398 - 15:24
کمیسیون رونق اقتصادی در مجلس تشکیل می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: کمیسیون رونق اقتصادی با هدف رفع موانع تحقق شعار سال و زمینه‌سازی مؤثر برای عمل به منویات مقام معظم رهبری در مجلس تشکیل می‌شود.

به گزارش گیلان شهر ،‌ حسن خسته‌بند صبح امروز در جمع خبرنگاران از تشکیل کمیسیون رونق اقتصادی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون کمیته‌ای شامل رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس ایجاد شده تا پس از فراهم آوردن مقدمات کار،‌ کمیسیون رونق اقتصادی در خانه ملت تشکیل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از گذشته قوانین و مقرراتی در جهت رونق تولید توسط نمایندگان مصوب شده است عنوان کرد: قانون رفع موانع کسب‌وکار و قانون استفاده از حداکثر توان تولید کشور از جمله این مصوبات هستند که می‌توانند در مسیر تحقق شعار رونق تولید مؤثر باشند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس آمادگی مجلس در زمینه وضع قوانین جدید و کمک به دولت برای تحقق شعار رونق تولید را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم با تشکیل کمیسیون رونق اقتصادی موانع و مشکلات موجود در این حوزه بهتر از گذشته رصد و سپس برطرف شوند.

خسته‌بند با ابراز اینکه وی هیچ اعتقادی به بانک‌ها و عملکرد فعلی آن‌ها در زمینه حمایت از رونق تولید ندارد عنوان کرد: بانک‌های کشور از دیرباز تاکنون به همین سبک و سیاق کار کرده‌اند و به‌جای حمایت واقعی از تولیدکننده داخلی بیشتر به‌دنبال بنگاه‌داری و سود و منفعت اقتصادی خود بوده‌اند.

وی تلاش بدون نتیجه دولت برای اصلاح روش کار بانک‌ها با وجود همه فشارها و برنامه‌های پیاده‌شده را مورد تأکید قرار داد و گفت: علاوه بر این مشکلات، مجلس تاکنون‌ در حوزه نظارت نیز بسیار ضعیف عمل کرده است اما امیدواریم امسال گام‌های مثبت‌‌تری در این حوزه توسط قوه مقننه برداشته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تصریح به اینکه دولتی‌ها و دستگاه‌های اجرایی تحت امر آن‌ها تمایلی به نظارت مجلس ندارند افزود: وضع تحریم‌های اقتصادی به‌تعبیر زیبای مقام معظم رهبری یک فرصت بی‌نظیر برای کشور است که باید با کار و تلاش از آن در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کرد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس زمینه‌سازی برای ورود مؤثر سرمایه‌گذاران به عرصه تولید و اقتصاد را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت:‌ در حال حاضر به‌علت یک‌سری بوروکراسی‌های اداری و عدم حمایت لازم مسئولان،‌ امنیت لازم برای ورود سرمایه‌گذاران واقعی به عرصه اقتصاد فراهم نیست.

خسته‌بند شهامت مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از سرمایه‌گذار و برخورد انعطاف‌پذیر آنان با قوانین وضع‌شده مجلس را در ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری مؤثر دانست و عنوان کرد: امیدواریم با رفع برخی از موانع در سال پیش‌ِرو شاهد ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تولید و اشتغال باشیم.

انتهای پیام/ح*

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9333

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics