• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
استاندار گیلان در دیدار با جانبازان و فرزندان شهدای استانداری و فرمانداری‌ها؛

واژه ایثار و شهادت را صرف مسائل جناحی و سیاسی نکنیم

  • کد خبر : 9287
  • 22 فروردین 1398 - 9:02
واژه ایثار و شهادت را صرف مسائل جناحی و سیاسی نکنیم
استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های حزبی و جناحی در چارچوب خود مایه توسعه جامعه است گفت: واژه ایثار و شهادت، فداکاری، جانباز و شهید را نباید صرف مسائل جناحی و سیاسی کنیم و این اقدام ظلم به این بخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با جانبازان و فرزندان معظم شهدای ستاد استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه با اشاره به اینکه ایام مبارک و مقدس اعیاد شعبانیه با سوابق عزیزان شما کاملاً متناسب است افزود: امسال روز پاسدار متفاوت‌تر از سنوات گذشته گرامی داشته شد.

وی تمایز روز پاسدار امسال را به واسطه تجلی بارز نماد وحدت در میان ارکان مختلف نظام و مردم عنوان کرد و اظهار داشت: افراد مختلف با سوابق و دیدگاه‌های متفاوت در روز گذشته با بیان مطالبی واحد نشان دادند که دوستدار پاسداران وطن و آرمان‌های انقلاب هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: نام پاسدار با دفاع مقدس، دفاع از کیان کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی عجین شده است و این افتخار متعلق به همه مردم است.

وی افزود: فردی که ناقض مقررات و معاهدات مختلف بین‌المللی است یک هجمه تبلیغی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  شروع می‌کند، اتحاد ملت ما را بیشتر می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم که اینان غیر از ریختن هیزم بر آتش جنگ دشمن علیه کشور ایران نقش دیگری نداشتند گفت: در آن روز نسبت به سپاه، ارتش و ملت ما خیرخواهی نداشتند و اکنون نیز از لحاظ ملت ایران ارزش و اعتباری ندارند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام عاملی در کنار عوامل دیگر برای افزایش وحدت میان ایران اسلامی شد.

دکتر سالاری با اشاره به اینکه واژه جانباز نیز با ایثار و فداکاری عجین شده است افزود: این افراد قسمتی از وجودشان را برای دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کردند و امروز نیز با دشواری‌های جسمی مواجه هستد.

وی نقش جانبازان، فرزندان، همسران و والدین شهدا را در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: این عزیزان امروز نیز می‌توانند با ترویج از خودگذشتگی در میان جامعه به عنوان الگو نقش‌آفرینی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جامعه امروز نیز به ایثارگری با ترجمه و مصادیق متفاوت نسبت به دوران مقدس نیازمندیم گفت: باید از اهداف کوچک خود بگذریم تا به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برسیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های حزبی و جناحی در چارچوب خود مایه توسعه جامعه است افزود: واژه ایثار و شهادت، فداکاری، جانباز و شهید را نباید صرف مسائل جناحی و سیاسی کنیم و این اقدام ظلم به این بخش است و باید از هر خدشه‌ای مصون بماند.

استاندار گیلان تصریح کرد: ایثار و شهادت باید به عنوان اندوخته معنوی کشور در جهت اثرگذاری در بخش‌های دیگر باشد.

وی به آغاز سال جدید و ضرورت جدیت بیشتر کارکنان در تحقق اهداف پیش‌بینی شده اشاره و خاطر نشان کرد: باید در رسالت اداری خود به صورت جدی‌تر عمل کنیم تا شاهد رونق بخش‌های مختلف به ویژه اقتصاد و اشتغال باشیم و مشکلات کشور را کاهش دهیم.

دکتر سالاری اظهار داشت: اگر دست‌اندرکاران وظیفه خود را آنگونه که مردم انتظار دارند انجام دهند، مشکلات حل شدنی است.

وی با بیان اینکه مواهب خدادادی به‌ویژه در استان گیلان نامحدود است افزود: اگر از ظرفیت‌ها با اصلاح اعمال و رفتار اداری و احساس مسئولیت استفاده کنیم شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: ایثارگران و خانواده آنان حس مسئولیت‌پذیری را در حد اعلاء در دفاع مقدس با پیشتازی تمام به اجرا گذاشتند و امروز نیز این اقدام مورد انتظار جامعه است.

وی با تأکید مجدد بر استفاده از ظرفیت ایثارگران در شرایط مساوی مبتنی بر شایسته سالاری گفت: سوابق استفاده از ظرفیت ایثارگران در بخش‌های مختلف نشان داده است که نسبت به مسائل عمومی کشور و پیشبرد آن با جدیت عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تأکید خود به همکاران مبنی بر تشکیل ستاد انضباط اقتصاد مالی درخصوص بکارگیری صحیح از داشته‌های موجود با اولویت و براساس خواست مردم اظهار داشت: محورهای این ستاد حول حدود ۱۵ موضوع همچون جلوگیری از اسراف، رعایت صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی، ساماندهی مأموریت اداری، سفر به شهرستان‌ها، پاسخگویی به مردم، تعداد سمینارها و کنگره‌هاو آنچه که به زندگی مردم استان مرتبط می‌شود، است.

دکتر سالاری به ساماندهی رفتارهای اداری در مسیر خدمت به مردم و در دسترس بودن اشاره کرد و افزود: بخشنامه‌هایی در این خصوص ابلاغ شده و می‌شود و در این مسیر همکاران باید از آن مراقبت و با دقت اجرا کنند.

وی به تعیین ۱۲ محور در راستای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی استان گیلان نیز اشاره و اظهار داشت: در این خصوص در ۲ محور ساماندهی آب‌بندان‌ها و رودخانه‌ها شیوه‌ نامه‌هایی تنظیم و ابلاغ شده است و در حوزه‌های ساماندهی شناگاه‌ها، گیل پارک، توسعه روستاها از حیث مسائل اولیه نیز پیش‌نویس‌ها مشخص شده و با خرد جمعی در مسیر توسعه اقتصادی استان پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: تلاش ما بر این است در چهار ماهه نخست سالجاری ۱۰ محور دیگر را با جدیت عملیاتی کنیم تا منافع آن به مردم برسد.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در ابتدای سالل برای تحقق در ماههای باقی‌مانده مؤثر است گفت: امیدواریم در ایامی که متبرک به نام سیدالشهدا (ع)، قمربنی هاشم (ع) و سیدالساجدین (ع) است گام‌هایی برداریم که رضایت ارواح شهدا و مردم را به دنبال داشته باشد.

در این دیدار یکی از جانبازان و فرزندان شهدا به نمایندگی از جامعه ایثارگران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.





لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9287

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics