• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5

مکانیسم خرید خدمات آموزشی در شأن آموزش و پرورش نیست

  • کد خبر : 9329
  • 24 فروردین 1398 - 15:16
مکانیسم خرید خدمات آموزشی در شأن آموزش و پرورش نیست
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: خرید خدمات آموزشی شایسته آموزش و پرورش نیست این وزارتخانه باید نیروهای خود را از ‌روش‌هایی که قانون برای آن مشخص کرده تأمین کند.

به گزارش گیلان شهر اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان این خرید خدمات آموزشی با هدف تأمین نیرو در آموزش و پرورش شایسته نیست اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید نیروهای مورد نیاز خود را در طلیعه هر سال تحصیلی از روش‌هایی که قانون برای آن تعیین کرده جذب کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در مورد آخرین اخبار نحوه تعیین تکلیف نیروهای جا مانده و حق‌التدریسی‌ها عنوان کرد: مجلس برای ساماندهی این نیروها قانونی را مصوب کرد که به موجب آن وزارت آموزش و پرورش باید از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ به تدریج نسبت به جذب حق‌التدرسی‌ها اقدام کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش برای تأمین نیروهای خود در برخی از رشته‌های تحصیلی باید اعلام فراخوان عمومی کند افزود: به موجب این فراخوان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و یا نیروهای تربیت شده دانشگاه فرهنگیان می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم رعایت توازن نیروها در سراسر کشور و توزیع منطقه‌ای آنان در مناطق مختلف توسط سیستم آموزش و پرورش را ضروری خواند و گفت: انتظار داریم آموزش و پرورش به این مسائل توجه بیشتری کند تا با کمبود نیرو در مناطق کم برخوردار مواجه نشود.

عباسی بحث خرید خدمات آموزشی به دلیل کمبود نیرو در مدارس مناطق مختلف کشور را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: این امر شایسته سیستم آموزش و پرورش نیست و با توجه به اهمیت مسائل آموزشی و تربیتی باید از نیروهای باتجربه و متخصص در این مجموعه استفاده شود.

وی جایگزینی نیروهای حق‌التدریسی با بازنشستگان آموزش و پرورش را یکی از راه‌های قانونی جذب نیرو اعلام کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش برای رفع نیازهای خود می‌تواند این افراد را به استخدام در بیاورد که نه‌تنها هیچ بار مالی به دنبال ندارد بلکه مسئله آن در خود قانون نیز پیش‌بینی شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برای جذب نیروهای حق‌التدریسی آزمون برگزار می‌شود یا خیر عنوان کرد: طبق قانون برای جذب افراد در دستگاه‌های دولتی باید آزمون برگزار شود بنابراین نیروهای حق‌التدریسی که در آزمون شرکت نکرده‌اند مشمول این بند می‌شوند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه آزمون یاد شده تنها بین نیروهای حق‌التدریسی برگزار می‌شود اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز اجحاف و جهت رعایت عدالت آزمون جذب نیروهای حق‌التدریسی در آموزش و پرورش بدون شرکت نیروهای آزاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9329

برچسب ها

خبر های مرتبط

23اسفند
هشدار به تاکسی‌های اینترنتی؛ مردم را گروگان نگیرید!
سامانه ۱۳۵ آماده دریافت گزارش تخلف

هشدار به تاکسی‌های اینترنتی؛ مردم را گروگان نگیرید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics