• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
معاون رئیس جمهور در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان:

لایروبی آب بندان های گیلان خطر بروز سیل در این استان را کاهش داد

  • کد خبر : 9315
  • 24 فروردین 1398 - 14:47
لایروبی آب بندان های گیلان خطر بروز سیل در این استان را کاهش داد
معاون رئیس جمهور به موضوع لایروبی انهار، رودخانه‌ها و ساماندهی وضعیت آب بندان ها اشاره کرد و گفت: نزولات آسمانی طی هفته‌های گذشته در گیلان بیش از دو استان مازندران و گلستان بوده اما لایروبی بخشی از انهار، رودخانه و آب بندان ها سبب شد تا این استان با خطر وقوع سیل مواجه نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر  ؛ دکتر محمد باقر نوبخت شب گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه پروژه راه آهن مهمترین اولویت‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای گیلان بود، اظهار کرد: با عنایت خداوند این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت و خدمات مناسبی را به گیلانیان و دیگر هموطنان ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه اقدام بزرگی بود که نیازمند تکمیل است، افزود: این راه آهن از مرزهای جنوبی کشور آغاز شده و به یقین باید به دریای خزر نیز متصل شود.
نوبخت با اشاره به اینکه اجرای این عملیات دارای دو بخش است، گفت: یک بخش از این راه‌آهن از رشت به انزلی و سپس بندر کاسپین بوده که اجرای آن نیازمند استملاک زمین است .
وی تصریح کرد:برای استملاک ارضی نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بود که قبل از سفر به استان گیلان این مبلغ اختصاص یافته و در اختیار وزارت راه قرار گرفته است و امیدواریم با انجام این امر اجرای پروژه با سرعت بیشتری دنبال شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این پروژه باید تا پایان سال جاری خلیج فارس را به دریای خزر متصل کند، تأکید کرد: این کار شدنی است دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز مصمم به اجرای آن تا پایان امسال می باشد.
وی در ادامه همچنین به احداث مسیر ریلی رشت به آستارا با همکاری قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: روز گذشته نشستی با فرمانده قرارگاه خاتم برگزار شد و امروز نیز نماینده ایشان برای تسریع در امور و بیان مطالبات خود در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان حضور یافته است.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید به صورت لحظه‌ای این پروژه مورد بررسی و بازدید قرار گیرد، افزود: دولت در زمینه پرداخت منابع مالی که بر عهده دارد انجام وظیفه می کند.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد:قسمتی از این پروژه بر عهده قرارگاه خاتم و مابقی تأمین مالی نیز بر عهده طرف آذربایجانی است و خوشبختانه از نظر مالی مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استان گیلان دارای اولویت‌های بوده تصریح کرد: در گیلان بیش از ۱۰ هزار جوان بیکار داریم که با توجه به بیانیه گام دوم و همچنین استراتژی و راهبردهای اساسی سال ۹۸ از جانب رهبری معظم برای رونق تولید، باید اقدامات لازم برای اشتغال آنها اجرایی شود.
وی با بیان اینکه اقدام مهم دیگری که باید در استان گیلان انجام شود تا زمینه ایجاد اشتغال فراوان را فراهم آورد، اجرای پروژه در حوزه پتروشیمی است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه وزارت نفت اعلام آمادگی کرده و برنامه‌ریزی لازم نیز از حدود سه ماه پیش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده ،لذا باید از این فرصت مهم برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان گیلان استفاده کنیم.
نوبخت با بیان اینکه دولت آماده استقبال از سرمایه‌گذار در پتروشیمی است افزود: نماینده‌ای تام‌الاختیار که گیلانی است و در این امر تخصص دارد را به‌عنوان مشاور انتخاب می‌کنم تا مبحث پتروشیمی و سرمایه‌گذاری در حاشیه دریا را پیگیری کند.
معاون رئیس جمهور همچنین به موضوع لایروبی انهار، رودخانه‌ها و ساماندهی وضعیت آب بندان ها اشاره کرد و گفت: نزولات آسمانی طی هفته‌های گذشته در گیلان بیش از دو استان مازندران و گلستان بوده اما لایروبی بخشی از انهار، رودخانه و آب بندان ها سبب شد تا این استان در این زمینه با مشکل مواجه نشود.
وی با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی خسارت ناشی از سیل سال ۹۷ استان گیلان، افزود: اینکه برخی افراد اعلام می‌کنند هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد جای سوال دارد و باید دستگاه مربوطه پاسخگو باشد.
نوبخت در ادامه به ۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین نیز اشاره کرد و اظهار کرد: احداث یک آزاد راه در محدوده منجیل – رودبار بیش از این که برای استان گیلان مهم باشد از نظر ملی دارای اهمیت است.
وی با بیان اینکه در تعطیلات تعداد زیادی از هموطنان به گیلان سفر می‌کنند که طی مسیر در این محدوده از آزاد راه دچار مشکل می‌شوند، افزود: با توجه به آماده نبودن این قطعه همه ساله شاهد چندین کیلومتر ترافیک در همین محور هستیم و از این حیث تکمیل آن برای دولت مهم و در اولویت است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم حداکثر تا پایان سال آتی ۸ کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت – قزوین نیز تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: دو پیمانکار برای این پروژه تعیین شده و به هر پیمانکار احداث ۴ کیلومتر اختصاص یافته که آنها نیز وعده داده اند در صورت تأمین منابع مالی پروژه تا پایان سال آینده تکمیل شود.

وی در ادامه از پیش‌بینی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کشور به بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است نمی‌توانیم در سال جاری تمامی این میزان اعتبار را برای تکمیل آزادراه رشت- قزوین اختصاص دهیم اما این جز اولویت‌های ملی کشور است.
نوبخت ادامه داد: پیش پرداختی برای پروژه تعیین شده که در همین ماه پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics