• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
4

فیلمساز ایرانی با گل جهان بر فرش قرمز کازان

  • کد خبر : 9813
  • 06 اردیبهشت 1398 - 19:33
فیلمساز ایرانی با گل جهان بر فرش قرمز کازان
زهره زمانی بانوی فیلمساز و رییس انجمن سینمای جوانان بندرانزلی با لباس بافته شده از پارچه محلی گیلان به عنوان داور در جشنواره بین المللی فیلم کازان در کشور روسیه حضور یافت .

گیلان شهر :این بانوی فیلمساز  گفت: بیش از۹۶۰ اثر از ۵۷ کشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مسلمان کازان مورد داوری قرار می گیرد و ۶۵ اثر از حدود ۳۰ کشور در بخش مسابقه حضور دارند.

وی با اشاره به حضور ۱۸ داور و هنرمندان سرشناس سینمای حرفه ای و کوتاه جهان در این جشنواره اظهار داشت: من و دو داور دیگر از روسیه و کره داور بخش فیلمهای کوتاه داستانی بین الملل و فیلمهای بلند ملی تاتارستان هستیم که در این دو بخش باید ۲۵ فیلم دیده و قضاوت شود .
وی خاطرنشان کرد: درجشنواره امسال چهار فیلم ایرانی شامل ‘ کاج’ ساخته محمدهرمزی، ‘شکلات’ اثر مهدی حیدری، ‘درخت زیتون سعد’ به کارگردانی احمد زائری و ‘پسران سندباد’ ساخته رضا حائری شرکت دارند.
وی یاداور شد: هدف جشنواره یک هفته ای فیلم مسلمانان کازان با شعار«از طریق گفت وگوی فرهنگ ها، به سوی فرهنگ گفت وگو»،گسترش بین المللی صلح، گذشت، مدارا و بیان شیوه های نو برای ایجاد گفتمان بین ملت ها با استفاده از هنر هفتم اعلام شده که با برنامه ریزی وزارت فرهنگ جمهوری تاتارستان، شهرداری کازان، شورای مفتیان روسیه و با حمایت رییس جمهوری تاتارستان است.
زمانی تصریح کرد: مسلمانان تاتارستان نگاه زیبایی به سینما دارند و می خواهند از طریق سینما، دیالوگ و ارتباط فرهنگی و هنری بین مسلمانان و بقیه مردم دنیا برقرار کنند.
این دومین بار است که این بانوی فیلمساز بعنوان سفیر فرهنگ و هنر ایران و گیلان در جشنواره های خارجی از لباس زیبای گیلان استفاده می کند.لباس قبلی او پوشش زن شرق گیلان بود اما این بار لباس طرحی جدیدتر با استفاده از عناصر لباس گیلانی را داراست . پارچه لباس چادر شب دستباف گیلان است که ثبت جهانی شده و طراحی لباس کار هانیه دوستی طراح گیلانی با اسم گل جهان است.
زهره زمانی از سال ۷۹ فعالیت خود را با فیلمسازی انجمن سینمای جوانان انزلی آغاز کرد.وی تاکنون حدود ۱۰ فیلم ساخته (دو فیلم مشترک) که اغلب در بخشهای مختلف جشنواره های داخلی و خارجی مورد تقدیر قرار گرفته است.
از جمله این فیلمها می توان به پاسور ،نامه ای برای اندره ، مثل شب، پا برهنه آقا، قصه قدیمی اشاره کرد.
زمانی ، سال۲۰۱۰ از داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم مذهب امروز، سال ۲۰۱۲ از داوران بخش آسیا-استرالیا (بخش اصلی مسابقه)جشنواره بین المللی فیلم داکا ، سال ۲۰۱۴ رییس هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه و مستقل جشنواره فیلم داکا بود.
زمانی همچنین از سال ۲۰۱۲ جزء برنامه ریزان جشنواره بین المللی فیلم داکا بود و از سال گذشته رییس برنامه ریزان فیلمهای خارجی شد . این بانوی فیلمساز اهل انزلی همچنین برنامه ریز جشنواره مذهب امروز و رنگین کمان لندن نیز هست .وی ۱۲ تا ۲۰ ژانویه امسال نیز رییس برنامه ریزان جشنواره فیلم داکا با نمایش ۲۱۶ فیلم و حضور ۱۰۰ مهمان خارجی بود.
پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی سینمایی مسلمانان روسیه با حضور دهها تن از هنرمندان عرصه سینما و شخصیت های فرهنگی روسی و خارجی ۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ ( ۴ تا ۱۰ اردی بهشت) در کازان تاتارستان برگزار خواهد شد.
۶۰۳۰

انتهای پیام /* 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9813

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics