• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3

فضای مجلس برای ۲ نرخی کردن بنزین مهیاست

  • کد خبر : 9515
  • 30 فروردین 1398 - 14:53
فضای مجلس برای ۲ نرخی کردن بنزین مهیاست

به گزارش گیلان شهر اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه نرخ جدید بنزین طبق قانون باید توسط دولت تعیین شود اظهار داشت: به عقیده بنده در صورت تصمیم دولت برای دو نرخی کردن بنزین و با توجه به فضای کنونی مجلس،‌ به احتمال بسیار زیاد با این امر موافقت می‌شود. […]

به گزارش گیلان شهر اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه نرخ جدید بنزین طبق قانون باید توسط دولت تعیین شود اظهار داشت: به عقیده بنده در صورت تصمیم دولت برای دو نرخی کردن بنزین و با توجه به فضای کنونی مجلس،‌ به احتمال بسیار زیاد با این امر موافقت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیری که در مورد احتمال تغییر نرخ بنزین مطرح می‌شود عنوان کرد: طبق قانون برنامه و بودجه دولت باید بر اساس تورم و شرایط حاکم بر فضای بازار و اقتصاد کشور،‌ نرخ سالانه بنزین را تعیین و در مورد شرایط آن تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس خودکفایی در تولید بنزین را موفقیتی بسیار بزرگ برای کشورمان آن هم در این برهه حساس زمانی خواند و تصریح کرد:‌ هزینه تمام شده تولید بنزین در کشور بالاست در حالی‌که میزان مصرف این فراورده استراتژیک هنوز در داخل بهینه‌ نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر لزوم هدفمندسازی نرخ بنزین و صرفه‌جویی در مصرف آن تأکید کرد و ابراز داشت: اگر سوخت و سایر انواع حامل‌های انرژی با پرهیز از اسراف در مسیر صحیح خود استفاده شود از هدر رفت مقادیر بسیار زیادی از سرمایه کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

عباسی با بیان اینکه مجلس منتظر تعیین نرخ واقعی بنزین توسط دولت است خاطرنشان کرد: آن‌چه که بیش از پیش نمایندگان مجلس را نگران کرده این است که دولت باید در این مسیر به گونه‌ای تصمیم‌گیری کند تا به‌ کارکنان دولت، کارگران و اقشار کم‌درآمد جامعه فشاری وارد نشود.

وی اجرای دو نرخی کردن بنزین را پس از موافقت و اظهار نظر نهایی مجلس مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: به عقیده بنده فضای عمومی مجلس هم‌اکنون برای موافقت با تغییر نرخ بنزین فراهم و مهیا است به شرط آن‌که دولت تضمین‌های لازم را برای اجرای درست و حساب شده این طرح ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گران شدن قیمت حمل و نقل و نرخ سایر کالاهایی که متأثر از بنزین هستند را خط قرمز مجلس اعلام کرد و بیان داشت: برنامه تغییر قیمت بنزین یا دو نرخی کردن آن باید مطابق قانون باشد تا در خلال عملیات اجرایی کردن آن شوک جدیدی به جامعه و اقتصاد کشور وارد نشود.

انتهای پیام/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9515

برچسب ها

خبر های مرتبط

23اسفند
هشدار به تاکسی‌های اینترنتی؛ مردم را گروگان نگیرید!
سامانه ۱۳۵ آماده دریافت گزارش تخلف

هشدار به تاکسی‌های اینترنتی؛ مردم را گروگان نگیرید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics