• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
5
لزوم جبران عقب‌ماندگی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

فرماندار شهرستان رشت با تأکید لزوم جبران عقب‌ماندگی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: باید با ایجاد راهکارهایی عقب‌ماندگی رشت را در جذب اعتبار روستایی جبران کنیم.

  • کد خبر : 10020
  • 10 اردیبهشت 1398 - 19:20
فرماندار شهرستان رشت با تأکید لزوم جبران عقب‌ماندگی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: باید با ایجاد راهکارهایی عقب‌ماندگی رشت را در جذب اعتبار روستایی جبران کنیم.
فرماندار شهرستان رشت با تأکید لزوم جبران عقب‌ماندگی شهرستان رشت در جذب تسهیلات اشتغال روستایی گفت: باید با ایجاد راهکارهایی عقب‌ماندگی رشت را در جذب اعتبار روستایی جبران کنیم.

به گزارش گیلان شهر ، میر شمس مؤمنی زاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گزاری شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان جامعه است، اظهار کرد: اگر جامعه می‌خواهد روبه‌پیشرفت و توسعه برود باید سرمایه گزار در شهر و استان جذب شود تا بتوان از این طریق اشتغال را در جامعه ایجاد کرد.

وی با تأکید بر نقش ویژه حمایت از تولیدکننده در ایجاد اشتغال گفت: تولیدکننده انجام کار و فعالیت خود باید بدون دغدغه به کار خود پرداخته تا بتواند اشتغال ایجاد کند لذا برای انجام این کار باید از تولیدکننده در حوزه‌های مختلف حمایت شود.
فرماندار شهرستان رشت با درخواست از بانک‌ها برای کمک به ایجاد اشتغال روستایی در جامعه افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال و‌ کمک به رونق تولید، توجه به اشتغال روستایی و‌ پرداخت تسهیلات روستایی است که توجه به آن بسیاری از مشکلات استان را حل می‌کند.
مؤمنی زاده با اذعان به اینکه در مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی باید عقب‌ماندگی شهرستان رشت جبران شود، تصریح کرد: به دلیل اینکه شهرستان رشت در مرکز توجه است نیاز به توجه بیشتر دارد و به همین دلیل سعی داریم با ایجاد راهکارهایی عقب‌ماندگی رشت را در جذب اعتبار روستایی جبران کنیم.
وی با بیان اینکه مسؤولان باید از حق مردم در عرصه‌های مختلف دفاع کنند، گفت: مردم ما در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشته و وظیفه ما به‌عنوان مسؤول دفاع از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف است و برای انجام این کار از هیچ تلاشی نباید دریغ شود‌.
معاون عمرانی فرمانداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه سهم کل اعتبار استان گیلان در مرحله دوم اشتغال روستایی ۴۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سهم مرحله دوم اشتغال روستایی به بانک‌ها اعلام شد که سهم استان گیلان ۶۵۱ میلیارد تومان است از این مقدار ۱۸۰ میلیارد تومان آن اعتبار متمرکز برای اجرایی شدن طرح ملی در کشور ذخیره‌شده است.
محمدعلی ویشکاهی با اشاره میزان اعتبار نهادهای حمایتی گفت: نهادهای حمایتی کشور و استان گیلان ظرفیت بسیار زیادی در ایجاد توسعه و اشتغال دارند که توجه به آن بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند و به همین منظور از ۴۷۰ میلیارد تومان ۱۲۲ میلیارد تومان به این نهادها ازجمله کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.
وی بیشترین درصد پرداخت وام‌های اشتغال روستایی را متعلق به بانک کشاورزی دانست و تصریح کرد: اگر ۱۲۲ میلیارد تومان را از سهم استان کم کنیم میزان اعتبار استان گیلان در حوزه اشتغال روستایی به ۳۴۷ میلیارد تومان می‌رسد که از این مقدار ۳۰.۴۵ درصد به شهرستان رشت با مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان تعلق‌گرفته که ۵۰ درصد آن مربوط به بانک کشاورزی است.
معاون عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی و فراگیر در گیلان بیان کرد: با تلاش مسؤولان ۲۴۱ میلیارد تومان طرح آماده و‌ به بانک‌ها معرفی شد که ۵۶ میلیارد تومان آن تصویب و با ۵۲ میلیارد تومان آن قرارداد بسته شد.
ویشکاهی با اعلام میزان مبلغ پرداخت‌شده توسط بانک‌ها به مردم تصریح کرد: سهم شهرستان رشت از کل تسهیلات استان ۳۱۵ میلیارد تومان بوده که ۲۲۲ میلیارد تومان آن اشتغال فراگیر و‌ مابقی به اشتغال روستایی تعلق دارد که از این مقدار ۱۲ میلیارد تومان توسط بانک توسعه تعاون، ۱۸ میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی، ۱۳ میلیارد تومان توسط بانک پست‌بانک پرداخت شد.
وی با اشاره به ایجاد اشتغال مناسب در شهرستان رشت افزود: با تلاش دستگاه‌های مربوطه تاکنون برای ۳۶۷ نفر در رشت و ۷۵۸ نفر در روستاها شغل ایجادشده که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
معاون عمرانی فرمانداری رشت با اذعان به اینکه برخی از شهرستان‌ها سهم بیشتری نسبت به شهرستان رشت جذب کرده‌اند، گفت: باید از ظرفیت‌های شهرستان رشت در عرصه‌های مختلف به‌درستی استفاده شود اما در مرحله قبلی پرداخت، تسهیلات روستایی برخی شهرستان‌ها نسبت به شهرستان رشت بیشتر بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10020

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics