• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
2

عضو هیئت رئیسه مجلس: سرمایه‌های مردم در بانک‌ها صرف ساخت و ساز می‌شود

  • کد خبر : 9822
  • 07 اردیبهشت 1398 - 17:02
عضو هیئت رئیسه مجلس: سرمایه‌های مردم در بانک‌ها صرف ساخت و ساز می‌شود
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده‌ترین بخش سرمایه‌ها در بانک صرف ساخت و ساز می‌شود و متاسفانه در این بین سهم تولید و اشتغال مغفول مانده است.

به گزارش گیلان شهر ، اسدالله عباسی صبح امروز در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان مردم گیلان با مدیران اقتصادی و کمیسیون هماهنگی بانک‌ها در رشت اظهار داشت: اقتصاد گیلان وضعیت بسیار وخیمی دارد و ضروری است که علت راکد بودن آن و وضعیت سرمایه‌گذاری به دقت بررسی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه مسئولان به وظایف خود در قبال سرمایه‌گذاران عمل نمی‌کنند گفت: متاسفانه موانع زیادی پیش روی سرمایه‌گذاران است؛ به طور مثال گرفتن مالیات سنگین از برخی فعالان حوزه اقتصادی باعث دلسردی آنان از ادامه فعالیت شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام اینکه نظارت روی چگونگی استفاده از وام‌های کلان توسط شرکت‌های بزرگ ضروری است افزود: ممکن است یک فرد یا شرکت در گیلان وامی دریافت کند اما به علت عدم شفافیت و نظارت در این حوزه آن را در جایی دیگر سرمایه‌گذاری کند، از این رو بایستی نظارت‌ها را دقیق‌تر کنیم.
وی با بیان اینکه نباید همه تمرکز خود را صرف سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی کنیم گفت: باید از ظرفیت همه شهرستان‌های گیلان در زمینه جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم و تمرکز خود را تنها به منطقه آزاد انزلی معطوف نکنیم؛ ضروری است برای تشویق مردم و فعالان اقتصادی برای فعالیت در بورس فرهنگ‌سازی کنیم.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمناً گله‌مندی از اینکه به اقتصاد مقاومتی در کشور عمل نمی‌شود اظهار داشت: متاسفانه عمده‌ترین بخش سرمایه‌ها در بانک صرف ساخت و ساز می‌شود و در این بین سهم صنعت، تولید و ایجاد اشتغال مغفول مانده است.
حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری با بیان اینکه گرفتن وام های میلیاردی نیازمند داشتن ارتباطات پشت پرده با برخی مسئولان است افزود: ارتباطات غیرقانونی باعث فلج شدن اقتصاد کشور و به ویژه استان گیلان شده است و متاسفانه کسی با این افراد برخورد نمی‌کند.
وی با اشاره به تحقق شعار سال با احیای کارخانه‌های تعطیل شده افزود: اگر امسال بتوانیم کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند را راه اندازی کنیم، قدم بسیار موثری در جهت رونق تولید برداشته‌ایم؛ نمایندگان گیلان وظیفه دارند که از شهرک‌های صنعتی بازدید کرده و وضعیت کارخانه‌های تعطیل شده را بررسی کنند.
نماینده مردم فومن و شفت در مجلس  گفت: مشکل بسیاری از کارخانجات تعطیل شده این است که درگیر معوقات بانکی هستند؛ باید مشخص شود که چرا کارخانه‌هایی که بدهکاری‌های میلیاردی دارند، همچنان به تولید مشغول هستند اما کسانی که فقط چند ۱۰۰ میلیون بدهی دارند، از تولید باز مانده‌اند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics