• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
استاندار گیلان در بازدید از کارخانه نئوپان فومن عنوان کرد:

ظرفیت بالای صنایع چوبی گیلان در تامین نیازهای کشور

  • کد خبر : 9448
  • 26 فروردین 1398 - 13:02
ظرفیت بالای صنایع چوبی گیلان در تامین نیازهای کشور
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت اراضی دولتی و ملی جهت کشت چوب را عاملی مهم جهت جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری اراضی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی  گیلان شهر ؛دکتر مصطفی سالاری در بازدید از واحد بزرگ تولیدی نئوپان فومن گفت: خوشبختانه این واحد روند مطلوبی را در رونق تولید و ایجاد اشتغال دنبال می کند و در شرایط نوسانی بازار توانسته فعالیت خود را استمرار دهد.

وی با بیان اینکه استمرار موفقیت در روند فعالیت این واحد تولیدی نشان‌دهنده مدیریت درست و موفق آن است،افزود: انتخاب درست نوع تولید که متناسب با شرایط، ظرفیت و مزیت‌های استان است نیز در این استمرار فعالیت نقش داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نوع تولیدات این واحد تولیدی متناسب با مزیت‌های استان گیلان است، افزود :در صنایع سلولزی گیلان جای رشد و توسعه به میزان قابل توجهی وجود دارد و همچنین این مسئله از نیازمندی‌های جدی کشور محسوب می شود.

وی افزود:در کنار میزان بالای تولیدات سلولزی در گیلان آنچه که تولیدکنندگان به عنوان دغدغه مدنظر دارند و در جلسات مختلف مطرح کرده اند تولید چوب است که در تلاش هستیم با برنامه ریزی درست در آینده این مشکل را حل کنیم.

استاندار گیلان یادآور شد:علاوه بر واردات چوب خام، زراعت چوب از بهترین راهکارهای تامین مواد اولیه این نوع از صنایع است که می توان در این مبحث،  اراضی دولتی و ملی را به صورت امانی و استیجاری در اختیار تولیدکنندگان قرار داد تا آنها نیز ضمن تعریف فرایند ساختاری مشخص با زارعان چوب نسبت به تامین چوب مورد نیاز خود اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: ظرفیت جدی استان و نیاز جدی کشور صنعت چوب است.

سالاری خاطرنشان کرد: در استان اراضی قابل استفاده بسیاری داریم که باید با ساز و کار درست و شفاف در اختیار تولیدکنندگان عمده قرار گیرد که این مسئله نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی یادآور شد: در اختیار قرار دادن اراضی دولتی و ملی به تولیدکنندگان عمده موجب جلوگیری از بروز آسیب‌ تغییر کاربری و زمین‌خواری در این پهنه ها می شود.

استاندار گیلان توسعه فضای اشتغال را از دیگر مزایای کشت چوب خواند و افزود:تولید مصنوعات چوبی از دیگر دستاوردهای قابل تحققی است که می توان در گیلان تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم صیانت از هویت بومی و محلی به عنوان عنصری فرهنگ‌ساز اظهار داشت: تولیدکنندگان صنایع چوبی می توانند با ایجاد سازه‌های چوبی و کوچک مقیاس در مکان های تعریف شده علاوه بر حفظ محیط‌زیست و استفاده مناسب از ظرفیت های طبیعی استان، در توسعه گردشگری هم نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دهکده سازه‌های چوبی در استان دستاوردهای مطلوبی را به دنبال دارد،تصریح کرد:ایجاد بازار مرکزی و نمایشگاهی برای تولید و عرصه محصولات سنتی به‌ویژه مصنوعات چوبی از سراسر کشور فرصتی ارزشمند است که فعالان حوزه چوب استان می توانند در اجرای آن مشارکت کنند و ضمن درآمدزایی از این طریق فرصت اشتغال برای جوانان گیلانی را فراهم آورند.



لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9448

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics