• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تاکید کرد:

ضرورت همپوشانی دستگاه های اجرایی در انجام فعالیت های فرهنگی- اجتماعی/ موضوع نشاط اجتماعی در استان باید با جدیت پیگیری شود/ با نگاه علمی و آکادمیک موضوعات فرهنگی اجتماعی را مورد مطالعه قرار دهیم

  • کد خبر : 9403
  • 24 فروردین 1398 - 19:16
ضرورت همپوشانی دستگاه های اجرایی در انجام فعالیت های فرهنگی- اجتماعی/ موضوع نشاط اجتماعی در استان باید با جدیت پیگیری شود/ با نگاه علمی و آکادمیک موضوعات فرهنگی اجتماعی را مورد مطالعه قرار دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ظهر امروز نخستین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی استان در سالجاری به ریاست دکتر ارسلان زارع برگزار شد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رویکرد و توجه ما به ارتقاء سرمایه های اجتماعی باید مستمر و مداوم باشد،اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی طلاق، خشونت، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ظهر امروز نخستین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی استان در سالجاری به ریاست دکتر ارسلان زارع برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رویکرد و توجه ما به ارتقاء سرمایه های اجتماعی باید مستمر و مداوم باشد،اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی طلاق، خشونت، حاشیه‌نشینی و … از جمله اقدامات مناسب دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان است زیرا این کارگروه‌ها می‌توانند با نگاه علمی وآکادمیک به عنوان یک رویکرد مهم به موضوعات مرتبط پرداخته و تصمیم بگیرند.

ارسلان زارع با تاکید بر لزوم  پرهیز از موازی کاری در حوزه انجام فعالیت های پژوهشی تصریح کرد: توجه به کیفیت و میزان اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه اجتماعی در استان هم باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌هایی که قابلیت اجرایی دارند، اولویت‌بندی شده و میزان اثربخشی آن‌ها در جامعه، بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همگرایی و تشریک مساعی بین دستگاه های اجرایی را مهم خواند و گفت: هرکدام از دستگاه های اجرایی دارای ظرفیت مناسبی در حوزه‌های متفاوت هستند،از همین رو باید با همپوشانی نسبت به یکدیگر گزارش عملکرد مناسبی از برنامه های خود در جلسات ارائه کنند.

زارع همچنین بیان داشت: دستگاه‌هایی که وظیفه آن‌ها فعالیت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است باید به‌صورت برنامه محورعمل کنند و فعالیت‌هایشان به نسبت دریافت اعتبار و منابع مالی، خروجی مؤثر و مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به موضوع سرمایه های اجتماعی شده است ،تصریح کرد: برنامه‌های نشاط اجتماعی در استان باید با جدیت پیگیری شود و مدیران حوزهای مرتبط در این زمینه بر تحقق این امر مهم برنامه‌ریزی داشته باشند.

زارع در ادامه با تاکید بر اقدامات مداخله ای موثر در محلات هدف و حاشیه نشین اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند آموزش صحیح در جامعه هستیم؛لذا تنها با عملکرد یک سازمان این معضلات رفع نمی‌شود و یک نهاد نمی تواند به تنهایی اقدام موثری انجام دهد.

در ادامه این نشست گزارشی از سوی یکی از تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی با محوریت اجرای طرح مداخله اثربخش در کاهش رفتارهای پرخطر در نوجوانان و جوانان محلات حاشیه نشین مطرح شد و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان هم چند طرح با هدف توسعه فرهنگی – اجتماعی و تحقق نشاط اجتماعی در فضای عمومی استان ارائه گردید




لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9403

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics