• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9570
4
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

سیل ایران مسائل عمرانی سال جاری را دچار مشکل خواهد کرد

  • کد خبر : 9460
  • 26 فروردین 1398 - 19:16
سیل ایران مسائل عمرانی سال جاری را دچار مشکل خواهد کرد

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، به اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران و حمایت مردم از این نهاد انقلابی اشاره و اظهار کرد: همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند؛ اگرچه لباس سپاه بر تن ندارند و همانگونه که در طول چهل […]

به گزارش گیلان شهر ، کیوان محمدی در کمیته برنامه ریزی شهرستان رودسر، ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، به اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران و حمایت مردم از این نهاد انقلابی اشاره و اظهار کرد: همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند؛ اگرچه لباس سپاه بر تن ندارند و همانگونه که در طول چهل سال گذشته پای انقلاب ماندند، پای ارزش های انقلاب نیز خواهند ماند.

وی با بیان اینکه مردم همه فشارهایی را که استکبار جهانی به ناحق بر کشور ما تحمیل کرده با بردباری تحمل کردند، گفت: آحاد ملت با هر گرایش سیاسی و هر درجه ای از اعتقاد در جریان انقلاب و دفاع مقدس و بلایای طبیعی نقش آفرین بوده اند و دست از همکاری و همدلی با مسئولان نظام برنداشته اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که سپاه محور همه حملات سیاسی و تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته، اما مردم به تاسی از فرمایش معمار کبیر انقلاب حمایت و پشتیبانی خود را از پاسداران اعلام کردند.

این مقام مسئول حمایت همه گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا از سپاه را نشان دهنده استواری بر آرمان های انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم و مسئولان حامی و پشتوانه کشور و نظام هستند و نه آمریکا و نه استکبار جهانی با همه ایادی نمی توانند کوچک ترین خدشه ای به انقلاب وارد کنند. همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت کردیم، اکنون نیز با درایت و تدبیر از این گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.

وی شهرستان رودسر را ورودی استان گیلان دانست و تاکید کرد: گردشگرانی که از رامسر به عنوان عروس مازندران وارد گیلان می شوند نباید تفاوت چندانی حس کنند لذا برنامه ریزی های لازم برای ساماندهی ورودی استان در چابکسر انجام شود.

محمدی با بیان اینکه کشور طی سال های اخیر با تنگناهای شدید بودجه ای از ناحیه تحریم ها مواجه است، ادامه داد: هدف اصلی در سفر به شهرستان رودسر بازدید از منطقه کاکرود است که در جریان سیل سال گذشته دچار آسیب و خسارت شد. متاسفانه علیرغم تخصیص اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در همان ابتدا هنوز شاهد رفع مشکلات این منطقه نیستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان عدم مرمت جاده کاکرود بعد از گذشت یکسال را زیبنده ندانست و یادآور شد: سیل چهار خانه را خراب کرد و تلفات جانی داشتیم لذا این هشدار متوجه بخشداران است که در برابر ساخت و سازهای غیر قانونی مقاومت کنند و اجازه ندهند در مصب رودخانه ها مجوز ساخت و ساز صادر شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۳ استان کشور درگیر سیل شده است، خاطرنشان کرد: بی تردید این حادثه مسائل عمرانی سال جاری را دچار مشکل خواهد کرد، زیرا کل بودجه سال گذشته ۶۴ هزار میلیارد تومان بود و اگر بودجه امسال را ۷۰ هزار میلیاردی در نظر بگیریم، حدود نیمی از این بودجه معادل برآورد خسارت های ناشی از سیل است.

محمدی از مسئولان خواست انتظارات مردم را در اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی بالا نبرند و تاکید کرد: همه باید از آب و برق و گاز و راه و بهداشت برخوردار باشند، اما باید شرایط و امکانات کشور را در نظر بگیریم. سیل زدگان هموطنان ما هستند و همانگونه که در دوران دفاع مقدس از مال و جان خودمان گذشتیم، امروز نیز باید به یاری هموطنانمان در مناطق سیل زده بشتابیم.

این مقام مسئول خواستار پیگیری نمایندگان گیلان جهت تخصیص اعتبارات ملی فاضلاب رودسر شد و اظهار کرد: مردم زباله را تولید می کنند و اگر می خواهیم مشکل زباله حل شود، خود مردم باید تغییر در روند تولید زباله ایجاد کنند. متاسفانه انباشت زباله در دو طرف جاده چابکسر به زیبایی این مسیر خدشه وارد کرده و باید فکری برای بهسازی آن و رفع معضل زاله کرد.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبار، پیگیری و نظارت بر پروژه های استانی بر عهده ماست، گفت: پروژه های ملی مانند راه آهن و سدها در سطح ملی اعتبار می گیرند و لذا ما فقط وظیفه گزارش دهی از مراحل پیشرفت پروژه داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بهره برداری از دو سد شفارود در غرب و پلرود در شرق استان مشکل کشاورزان را حل خواهد کرد، متذکر شد: بارش ۱۷ میلی متر باران در شیراز سیل به راه انداخت، اما از ابتدای امسال تاکنون حدود ۹۰۰ میلی متر بارندگی در گیلان داشتیم که نشان دهنده ظرفیت رودخانه ها و تالاب های گیلان است، در حالی که کشاورزان همچنان دغدغه کم آبی در فصل زراعت را دارند.

محمدی فضای بیمارستانی رودسر را قابل قبول، اما نیازمند نوسازی دانست و اضافه کرد: فرمانداری فهرستی از دستگاه های مورد نیاز بیمارستان رودسر را برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال کند تا نسبت به تهیه آن اقدام کنیم. سلامت و بهداشت مردم مسئله بسیار مهمی است و پیگیری ها در این بخش با جدیت انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه زباله و پسماند سلامت مردم را به خطر می اندازد، خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست که رابطه مستقیم با سلامت مردم دارد، دریغ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9460

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics