• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4

خبر خوش مجلسی‌ها به تولیدکنندگان داخلی؛ پرداخت ‌۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت

  • کد خبر : 9212
  • 19 فروردین 1398 - 12:16
خبر خوش مجلسی‌ها به تولیدکنندگان داخلی؛ پرداخت ‌۶۰هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت

به گزارش گیلان شهر ،‌ مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان پیش‌بینی شده است اظهار داشت: امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود. عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس اصلاح ساختار بانکی کشور […]

به گزارش گیلان شهر ،‌ مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در لایحه بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان پیش‌بینی شده است اظهار داشت: امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس اصلاح ساختار بانکی کشور را از پیش‌نیازهای اساسی تحقق شعار رونق تولید دانست و عنوان کرد: برای اجرای این برنامه قرار است دولت نیز لایحه مربوطه را تنظیم و به مجلس ارائه کند تا هر چه سریع‌تر برای اصلاح نظام بانکی کشور اقدام کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس اعطای تسهیلات ۱۸ و یا ۲۰ درصدی به تولیدکنندگان را خلاف شعار امسال مقام معظم رهبری اعلام کرد و بیان داشت: در هیچ کجای دنیا وام‌ها و تسهیلاتی بانکی که به تولیدکنندگان داخلی پرداخت می‌شود تا این اندازه گران‌قیمت نیست.

لاهوتی به مشکلات قشر عظیمی از تولیدکنندگان داخلی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی اشاره کرد و ضمن تأکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از آن‌ها ابراز داشت: در حال حاضر تعداد زیادی از تولیدکنندگان داخلی به علت شرایط بازار و حاشیه سود قادر به باز پرداخت تسهیلات خود نیستند.

وی طرح پرداخت اصل پول و بخشودگی سود مرکب تسهیلات دریافتی تولیدکنندگان را یکی از راه‌های کمک به فعالان اقتصادی خواند و بیان داشت: در سال گذشته این تصمیم مجلس با تأیید شورای نگهبان اجرایی شد اما امسال شورای نگهبان به دلایلی با طرح ارائه شده مجلس در این زمینه مخالفت کرد.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه مجلس درصدد تهیه یک طرح دو فوریتی برای بخشش سود مرکب تسهیلات فعالان اقتصادی است افزود: امیدواریم با انجام چنین اقداماتی بتوانیم در مسیر تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری گام‌های عملی‌تری را برداریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس نوسانات نرخ ارز را یکی از عوامل مؤثر کاهش میزان قاچاق کالاها به داخل کشور اعلام کرد و اظهار داشت: علاوه بر کاهش حجم قاچاق به علت افزایش نرخ ارز به طور کلی نگاه واردات انواع کالاها به داخل کشورمان در مقایسه با گذشته کمی کم‌رنگ شده است.

لاهوتی افزایش تعرفه برخی از کالاهایی که نمونه مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود را خواستار شد و گفت: صنعت ابریشم یکی از این حیطه‌های بسیار مهم تولیدی است که در صورت اقدام دولت برای افزایش تعرفه واردات قدرت رقابت‌پذیری آن با نمونه خارجی فراهم می‌شود.

وی حجم صادرات کشورهای همسایه را حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و ابراز داشت: در حال حاضر سهم کشورمان از این بازار گسترده تنها در حد ۲ درصد است که در صورت تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید این مقدار به حد چشمگیری قابلیت افزایش دارد.

انتهای پیام/‌ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9212

برچسب ها

خبر های مرتبط

27آذر
سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!
پایان تور روسیه گردی استاندار و همراهان؛

سفری که برای مردم آب نداشت اما برای عده ای نان*، شاید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics