• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3
استاندار گیلان در جریان نخستین نشاء مکانیزه برنج عنوان کرد:

حجم مطلوب بارش‌ها و مدیریت صحیح منابع آبی سال پربرکتی برای کشاورزان گیلان رقم خواهد زد

  • کد خبر : 9489
  • 28 فروردین 1398 - 21:31
حجم مطلوب بارش‌ها و مدیریت صحیح منابع آبی سال پربرکتی برای کشاورزان گیلان رقم خواهد زد
استاندار گیلان بر لزوم برنامه ریزی برای تأمین آب کشاورزی در سراسر استان تاکید کرد و افزود: نباید مدیریت صحیح منابع را فراموش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری صبح امروز در حاشیه بازدید از نخستین نشاء مکانیزه برنج در روستای کرفده شهرستان املش با اشاره به اینکه امسال با توجه به حجم بارش‌ها و آبگیری سد سفیدرود مشکلی در زمینه تأمین منابع آبی نخواهیم داشت و شرایط نسبت به سال گذشته بهتر پیش‌بینی می شود که امیدواریم سال پربرکتی برای کشاورزان گیلانی رقم بخورد.گزارش تصویری از استاندار گیلان در نخستین نشاء مکانیزه برنج

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تأمین آب کشاورزی سراسر استان افزود: نباید مدیریت صحیح منابع را فراموش کنیم.

سالاری با بیان این که علاوه بر اراضی کشاورزی که از طریق شبکه و سد سفیدرود آبگیری شده، اراضی سنتی آبخور با توجه به نزولات جوی شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: با این وجود در قالب برنامه ریزی هدفمند همکاران ما در مجموعه‌های مختلف به ویژه آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی از ماه‌های پایانی سال ۹۷ در زمینه لایروبی رودخانه‌ها، لایروبی و ساماندهی آب‌بندان ها و نیز برنامه ریزی زمانی خوبی انجام داده‌اند که در اجرای این سیاست نقطه نظرات و منافع کشاورزان لحاظ شده است.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد که با تلاش مستمر در سال جاری برای تأمین آب کشاورزی به موفقیت های بیشتری نسبت به سال گذشته دست پیدا کنیم و کشاورزان نیز آسایش بیشتری در انجام امورات کشاورزی داشته باشند.

وی در ادامه همچنین به میزان کاشت و برداشت مکانیزه در اراضی شالیزاری استان گیلان اشاره و بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفت از حدود ۲۳۵ هکتار اراضی شالیزاری گیلان امسال حدود ۵۲ درصد به صورت مکانیزه نشاکاری می‌شود.

سالاری افزود: این میزان درصد خوبی را نشان می دهد اما باید با برنامه‌ریزی کارآمد نسبت به ارتقاء آن در سال‌های آینده تلاش کنیم که البته در این خصوص نیازمند همکاری کشاورزان نیز هستیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت‌های لازم در زمینه تأمین ماشین آلات مکانیزه و پرداخت تسهیلات برای تهیه و تکمیل تجهیزات، افزود: از نظر ترویج این روش نیز جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه انجام کشت مکانیزه، میزان محصول برداشتی در هر هکتار را افزایش داده و هزینه زمان نشاکاری و کود مصرفی را کاهش می‌دهد، گفت: مجموعه این مزایا نشان می‌دهد که اجرای مکانیزاسیون به بهره‌وری بیشتر اراضی شالیزاری کمک می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در حوزه برداشت مکانیزه برنج وضعیت خوبی داریم و میزان آن بیشتر از نشاکاری است، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه برداشت می‌شود که امیدواریم با ادامه روند تسطیح اراضی به عنوان اقدامی اثربخش برای افزایش این درصد ، بتوانیم هم در حوزه نشاکاری و هم برداشت به صورت مکانیزاسیون در سال‌های آینده پیشرفت داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9489

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics