• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
3

جنجال آفرینی«رحمان ۱۴۰۰» در گیلان

  • کد خبر : 9419
  • 25 فروردین 1398 - 16:01
جنجال آفرینی«رحمان ۱۴۰۰» در گیلان
فیلم سینمایی «رحمان 1400» پرفروش ترین فیلم اکران نوروزی به دلیل تخلف در اکران نسخه اصلاح نشده، متوقف شد و این توقف ، به اکران آن در استان گیلان نیز رسید.

به گزارش گیلان شهر رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد : بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره کل سینمای حرفه‌ای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و بررسی بازرسان این اداره کل، تخلف فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی مبنی بر عدم حذف کامل برخی از صحنه‌های اعلامی از سوی شورای پروانه نمایش در برخی از سینماها محرز شد و با عنایت به مفاد ماده ۱۸ آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم از ادامه اکران این فیلم جلوگیری به عمل آمد و بر همین اساس اکران فیلم یاد شده در گیلان نیز تا اصلاح موارد مورد نظر شورای ارزشیابی متوقف شده است.

آمنه دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توقیف این فیلم امروز به گیلان ابلاغ شد و بر اساس این ابلاغ اکران فیلم یادشده متوقف شده است.
در فیلم «رحمان ۱۴۰۰» هنرمندانی چون مهران مدیری، محمدرضا گلزار، سعید آقاخانی، یکتا ناصر، غلامرضا نیکخواه، ساره بیات، بهرام افشاری ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان «رحمان ۱۴۰۰» آمده است: «شخصیت اصلی داستان رحمان (سعید آقاخانی) با مشکلات مالی بسیار قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی (مهران مدیری) کمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال ۱۴۰۰ می کشد و …»
دیدن این فیلم به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی علی سرتیپی که در ژانر کمدی ساخته شده برای افراد زیر ۱۲ سال توصیه نشده است.
ماجرای توقیف این فیلم به اعتراضاتی که نسبت به برخی شوخی‌ها و الفاظ دور از عرف آن برمی گردد که به تازگی مشخص شده نسخه در حال اکران فیلم با نسخه‌ای که برای مجوز اقدام کرده بود، متفاوت است.
محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی نیز در این باره گفته که سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران در می‌آید بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند.
وی گفته در مورد فیلم «رحمان ۱۴۰۰» این اتفاق افتاده و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ می‌کنیم.
این فیلم که از ۲۵ اسفندماه به عنوان یکی از آثار اکران نوروز نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد، حالا پس از چهار هفته نمایش در ۱۴۰ سالن سینما با فروش ۲۲ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان در صدر پرفروش‌های اکران نوروز و هفتگی قرار گرفته است. 
فیلم «رحمان ۱۴۰۰» جزو فیلم های اکران نوروزی گیلان نیز بوده که تا صبح امروز هم بر پرده اکران قرار داشت.
استان گیلان دارای ۹ سینمای فعال و سه سینمای غیر فعال با ظرفیت پنج هزار و ۷۶۸صندلی است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷

انتهای پیام /* 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics