• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
نشست هم اندیشی جوانان با استاندار گیلان ؛

بر عهدی که با جوانان گیلان بستم پایبندم / مجمع مشورتی جوانان در شهرستان ها تشکیل می شود

  • کد خبر : 9463
  • 28 فروردین 1398 - 21:14
بر عهدی که با جوانان گیلان بستم پایبندم / مجمع مشورتی جوانان در شهرستان ها تشکیل می شود
استاندار گیلان از تشکیل مجمع مشورتی جوانان در شهرستان ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی ‌سالاری عصر امروز در جلسه دیدار و هم‌اندیشی جمعی از جوانان استان ضمن تبریک روز جوان اظهار داشت: جوانان با وجود اینکه دارای نگاه بلند مدت هستند اما همواره در رابطه با بسیاری از مسائل نگاه نقادانه و اصلاح گرانه دارند که باید با کمک همین جوانان در این مسیر گام‌های جدی‌تری برداشته شود.گالری عکس مرتبط نشست هم اندیشی با جوانان گیلان به ریاست استاندار

استاندار گیلان با بیان اینکه جدیت، مطالبه‌گری‌، پیشنهادات و خرد جمعی در جوانان می‌تواند در گام‌ها و تصمیمات‌مان جهت ایجاد اشتغال بیشتر بسیار مؤثر باشد افزود: ما همواره تلاش می‌کنیم تا با روش‌ها و شیوه‌های موثر در راستای بهره‌مندی از ظرفیت جوانان گیلان گام‌های عملی برداریم.

وی موضوع نظارت مردم بر دولت و دستگاه‌های اجرایی  را یکی از مهم‌ترین کارها و برنامه‌ها در راستای بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت بیشتر  جوانان در مسیر توسعه استان گیلان دانست و گفت: جوانان همواره می‌توانند نظرات، انتقادات خود را به کارگزاران منتقل کنند و مسوولان نیز در این مسیر با آمادگی کامل از آنان استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طرح نظارت مردم بر دولت از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت جدی در گیلان اجرایی می‌شود ابراز داشت: دستگا‌های اجرایی مرتبط در گیلان نیز در راستای این طرح باید همواره پاسخگوی انتقادات و پیشنهادات مردم بویژه جوانان باشند.

وی به امتیازات مثبت، موقعیت جغرافیایی خاص و بسیاری از شاخصه‌های دیگر گیلان اشاره کرد و گفت: باید از تمام این امتیازات و شاخصه‌های طبیعی خاص در گیلان جهت اشتغال‌زایی بیشتر استفاده کرد و در این مسیر، سه محور کشاورزی، گردشگری و تجارت را در لیست الویت‌بندی‌ قرار دادیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه تجارت نیز همواره مشارکت و روابط خوبی با کشورهای مختلفی در حوزه دریای خزر ایجاد شد و در این راستا نیز در برنامه‌های مبادلات بازرگانی در سال ۹۷ رشد داشتیم و امسال هم باید روابط‌ها را با کشورهای مختلف در حوزه دریای خزر افزایش دهیم.

وی  افزود: امسال طرح و برنامه‌های مختلف مربوط به گیل‌پارک‌ها که به عنوان واحدهای خدماتی کوچک مقیاس بین راهی با معماری گیلانی هستند نیز در نقاط و برخی جاده‌‌های روستایی و جاده‌های فرعی و اصلی گیلان اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

استاندار گیلان به برنامه‌ریزی درست جهت استفاده صحیح و بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا نیز با دادن تسهیلات و تشویق برخی اهالی روستایی در استان گیلان می‌توان شاهد تأثیرات مثبتی در رابطه با موضوعات مربوط به ایجاد اقامتگاه‌ها در روستا‌ها و مناطق مختلف بود.

وی با اشاره به اینکه مقوله ورزش موضوعی مهم و تأثیرگذار برای جوانان بوده و جهت افزایش نشاط اجتماعی نیز مؤثر است اظهار داشت: با تمام قوا البته در چارچوب قوانین و مقررات از تیم های ورزشی استان حمایت می کنیم.

وی افزود: توسعه ورزش همگانی به ویژه در روستاها و برگزاری مسابقات ورزشی در حقیقت رویکردی کارآمد بوده که باید مورد توجه مسئولان اجرایی و حوزه ورزش قرار گیرد.

دکتر سالاری با بیان اینکه مردم به عنوان خدمات‌گیرنده باید اظهار نظرکننده و مطالبه‌گر اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی گیلان باشند گفت: در راستای بهره‌وری نیروهای انسانی هم شیوه نظارت مردم بر دولت را در نظر گرفتیم و معتقدیم که باید فضاهای نظارت مردم بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷، تسهیلات ازدواج در استان گیلان بدون مشکل به جوانان پرداخت شد افزود: امسال نیز ۵۰ درصد اعتبارات پژوهشی را به پایان‌نامه‌هایی که با موضوعیت سه محور کشاورزی، گردشگری و تجارت هستند، پرداخت شده و در این ۳ محور جهت توسعه استان گام برمی‌داریم.

نماینده عالی دولت در گیلان به اجرا و عملیاتی شدن برخی طرح های نرم افزاری مهم و اساسی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: ما همواره معتقدیم که باید جوانان گیلان در جایگاه‌ها و پست‌های مدیریتی مختلف در استان قرار گرفته و جوانان بدانند که این موضوع را به شکل جدی‌تری دنبال می‌کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان گیلان حتی می‌توانند با رویکرد کارآفرینی در این عرصه بسیار تأثیرگذار باشند گفت: در این راستا مهارت آموزشی و آموزش کارآفرینی اهمیت زیادی دارد و سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان نیز این طرح را عملیاتی کرده و در این مسیر تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا شد.

وی با تأکید بر اینکه در رابطه با موضوع مبارزه با فساد هم جوانان باید به شکل جدی همچنان مطالبه‌گر باشند اظهار داشت: جوانان در این مسیر و در راستای مبارزه با فساد در راستای اصلاح امور و با رعایت تهمت نزدن به افراد مختلف باید ورود کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از تشکیل مجمع مشورتی جوانان در شهرستان ها و ابلاغ بخشنامه ای در این زمینه طی روزهای آینده به منظور بهره گیری بیشتر از ظرفیت جوانان مستعد خبر داد و افزود: بر عهدی که با جوانان گیلان بستم پایبندم و روند انتصاب جوانان و بانوان در مناصب مدیریتی را ادامه خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics