• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
1

برگزاری کنگره سراسری بیماری های التهابی روده در رشت 

  • کد خبر : 9428
  • 25 فروردین 1398 - 20:30
برگزاری کنگره سراسری بیماری های التهابی روده در رشت 
دبیر علمی کنگره سراسری بیماری های التهابی روده گفت: کنگره سراسری بیماری های التهابی روده بمدت 2 روز در رشت برگزار می شود.

به گزارش گیلان شهر فریبرز منصور قناعی گفت  از برگزاری نخستین کنگره سراسری “بیماری های التهابی روده” در رشت خبر داد و اظهار کرد: این کنگره به همت انجمن متخصصان گوارش و کبد ایران و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز تحقیقات کاسپین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره مذکور با حضور ۲۵۰ تن از متخصصان گوارش و کبد کشور و پزشکان رشته های مرتبط برگزار خواهد شد، افزود: کنگره سراسری “بیماری های التهابی روده”  ۲۹ و ۳۰ فروردین ماه سال جاری در سالن همایش هتل کادوس رشت برگزار می شود . 

دبیر علمی کنگره سراسری بیماری های التهابی روده افزایش شیوع بیماری های التهابی روده، اطلاع رسانی به همکاران گروه های پزشکی و ارائه دستاوردهای جدید این بیماری را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.

وی موضوعاتی چون اپیدمیولوژی، روش های تشخیصی و درمان، داروهای جدید درمان این بیماری، روش های حمایتی در مورد بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا را از موارد مورد بحث در این کنگره بیان کرد.

قناعی با بیان اینکه بیماری های التهابی روده شامل کولیت زخمی شونده و کرون است گفت: کولیت زخمی شونده روده بزرگ را درگیر و موجب ایجاد زخم در آن خواهد شد ولی بیماری کرون تمام طول دستگاه گوارش از دهان تا مقعد را درگیر و با علائمی چون اسهال، درد شکم، دل پیچه و کاهش وزن بروز می کند.

وی با بیان اینکه علت اصلی بروز این بیماری ها نامشخص است خاطرنشان کرد: وجود زندگی ماشینی و صنعتی شدن جوامع موجب افزایش شیوع این بیماری ها در جامعه می شود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics