• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2
استاندار گیلان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان؛

با استفاده از امکانات موجود در مسیر تقویت فرهنگ کتابخوانی گام برداشته شود

  • کد خبر : 9323
  • 24 فروردین 1398 - 15:05
با استفاده از امکانات موجود در مسیر تقویت فرهنگ کتابخوانی گام برداشته شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه متناسب با شرایط و براساس واقعیت‌ها باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود، افزود: تمایل به احداث ساختمان بیش از پرداختن به اهداف و فعالیت‌های اصلی مورد توجه قرار می‌گیرد و این محدود به مجموعه کتابخانه‌های عمومی […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه متناسب با شرایط و براساس واقعیت‌ها باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود، افزود: تمایل به احداث ساختمان بیش از پرداختن به اهداف و فعالیت‌های اصلی مورد توجه قرار می‌گیرد و این محدود به مجموعه کتابخانه‌های عمومی نیست.

وی به وجود تعداد زیادی از مدارس بلااستفاده در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق متاسفانه علیرغم احداث مدرسه، دانش‌آموزی برای تحصیل در آن وجود ندارد.

وی اداره کل اقتصاد و دارایی را موظف به تهیه لیستی از ساختمان‌های در حال فعالیت، بلااستفاده و متروکه موجود در دستگاه‌های اجرایی استان کرد و اظهار داشت: هیچ دستگاهی مالک خاص اموال عمومی کشور نیست و با مصوبه شورای برنامه‌ریزی امکان استفاده از ساختمان‌های بلااستفاده برای دستگاه دیگر وجود دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت استفاده بهینه از منابع، بناها و ساختمان‌های موجود تأکید و تصریح کرد: با هرگونه ساخت و ساز جدید برای مگر در موارد ضروری و اجتناب ناپذیر مخالف هستم.

وی با تأکید بر اینکه از امکانات و بسترهای موجود باید در مسیر تقویت فرهنگ کتابخوانی استفاده شود، گفت: در سال ۹۸ اولویت تخصیص اعتبار با ۲ کتابخانه‌ در دست احداث با پیشرفت ۹۵ درصدی و یک کتابخانه با پیشرفت ۵۰ درصدی است.

دکتر سالاری افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موظف شده است ضوابطی را تعیین کند تا تخصیص منابع در کمیته‌های برنامه‌ریزی مبتنی بر اثربخشی اعتبارها، جلوگیری از هزینه‌کردن بی جهت و براساس اولویت مردم باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیران در حوزه کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: در حوزه نوسازی مدارس و بخش سلامت تجربه موفقی در استفاده از خیران را شاهد بودیم که باید به احداث، مرمت و تجهیز کتابخانه‌ها نیز تسری پیدا کند.

وی  افزود: در جذب خیران علاقمند به فعالیت در احداث، مرمت و تجهیز کتابخانه‌ها باید دقت شود تا تمامی اقدامات از محل منابع آنان انجام گیرد و هزینه‌های جدید برای دولت تحمیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت کتابخانه‌های موجود در مدارس که قابلیت استفاده ۲ منظوره برای دانش‌آموزان و عموم مردم را در بازه‌های زمانی متفاوت دارد نیز استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ترویج استفاده از کتابخانه‌های الکترونیکی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کاربرد کتابخانه‌های سیار در سطح روستاها بیشتر در حوزه امانت‌دادن کتاب است و استفاده از کتابخانه‌های الکترونیکی دسترسی به کتاب را برای روستاییان تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات تبلیغی در جهت ترویج کتابخوانی باید به صورت مستمر انجام گیرد افزود: در برگزاری جشنواره‌ها باید مشارکت مردمی و انعکاس مطلوب رسانه‌ای به صورت گسترده انجام گیرد.

وی همچنین شهرداری‌ها را ملزم به انجام وظایف قانونی خود نسبت به کتابخانه‌های عمومی و ترویج فعالیت‌های کتابخانه‌ای کرد.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics