• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
4
استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان؛

بانک‌ها باید سرعت و میزان پاسخگویی به مردم را بیشتر کنند/ در سال رونق تولید وظیفه بانک‌ها سنگین‌تر است

  • کد خبر : 9531
  • 30 فروردین 1398 - 18:36
بانک‌ها باید سرعت و میزان پاسخگویی به مردم را بیشتر کنند/ در سال رونق تولید وظیفه بانک‌ها سنگین‌تر است
استاندار گیلان گفت: بانک‌ها به نوع تسهیلاتی که انحراف در آنها کمتر است، تمرکز بیشتری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها با بیان اینکه نقایصی که در مجموع کارها وجود داشته را باید به حداقل برسانیم اظهار داشت: در راستای نامگذاری سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری وظیفه بانک‌ها در این مسیر سنگین است تا بتوانیم گام‌های موثری برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهمی که امسال داریم باقیمانده تسهیلات اشتغال روستایی است افزود: تسیهلات اشتغال روستایی قبل از پایان سال ۹۷ ابلاغ شد و تخصیص آن برای امسال محول شد.
استاندار گیلان با بیان اینکه در اعطای تسهیلات به نوع تسهیلاتی که انحراف در آن کمتر است تمرکز بیشتری شود تصریح کرد: پرداخت تسهیلات با مبالغ پایین برای بانک‌ها راحت‌تر است اما در این نوع تسهیلات و مشاغل کوچک خانگی انحراف بیشتری وجود دارد و باید جدی‌تر در کارگروه مربوطه چارچوب آن را مشخص کنیم.
وی به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: در تسهیلات قرض‌الحسنه که نوع و جنس آن مساعدت می‌باشد که به نوعی مشکل افراد و نیاز فوری آنها را رفع بکند ولی در اشتغال روستایی نباید به سمتی برود که نقش مساعدت و قرض‌الحسنه پیدا کند و بعد با مشکل بازپرداخت مواجه شوند.
دکتر سالاری تصریح کرد: اگر در تسهیلات اشتغال روستایی مدیریت درستی نداشته باشیم بعداً بانک‌ها با مشکل استرداد وجوه مواجه خواهند شد که با اصل مبلغی که نصف آن از محل صندوق توسعه ملی است به انحراف رفته است و نتوانستیم قانون را درست اجرا کنیم.
وی به تسهیلات رونق تولید و فراگیر و نوع تعهدی این تسهیلات اشاره کرد و گفت: گاها تعهد محقق و ایفا نمی‌شود و باید از منابع داخلی بازپرداخت انجام گیرد که این کوع تسهیلات با استقبال خوبی مواجه نشده و برای امسال باید ساز و کارهای جدید و گام‌های جدی‌تری برداریم.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در تبصره ۱۸ قانون بودجه منابع خوبی لحاظ شده که می‌توان بخشی از آن را به عنوان یارانه تسهیلات در داخل استان تعریف کرد؛ اظهار داشت: یارانه تسهیلات مانند وام‌های مضاربه‌ای نیست و باید شورای هماهنگی‌بانک‌ها با مدیریت درست راهکاری برای استفاده وجوه که از این منبع و ظرفیت اشتغالزایی ایجاد می‌شود را اعلام و بکار گیرند.
وی تأکید کرد: سرعت پاسخگویی به مراجعه کنندگان و متقاضیان تسهیلات را افزایش داده و پاسخگویی مدیران بانک‌ها به مردم و مراجعه کنندگان بیشتر شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به سیاست‌های ابلاغی و بخشنامه‌هایی که برای تسهیل بخش تولید کنندگان اشاره و خاطر نشان کرد: جلسات کارگروه اشتغال و رونق تولید برای گشایش و راهکاری تشکیل می‌شود نباید تفاوت در برداشت بین بانک‌ها قابل توجه محسوس باشد و باید با نگاه کمک و راه‌گشا صورت پذیرد.
در پایان استاندار گیلان از مشارکت بانک‌های استان جهت ارسال کمک برای مردم سیل زده استان های کشور قدردانی کرد.


لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=9531

برچسب ها

خبر های مرتبط

24مرداد
روایت دلخوش از خیانت وزارت جهاد کشاورزی؛ در یک فقره ۱۰۹ هزار تن چای وارد کردند
24مرداد
برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود
در دیدار استاندار گیلان با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد؛

برنامه های دولت در راستای حمایت کشاورزان عملیاتی می شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics